• Junii91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

986247391 skrev 2021-12-21 08:29:33 följande:

Idag kom mensen så inget plus denna gången heller :( Känns extra trist då vi flyttar i februari och jag hade hoppats på att kunna berätta för familjen i samband med det men nu får bebisrummet bli kontor till en början :(

Hoppas ni andra får plus nu kring jul <3

Vad trist! Förstår det känns tungt men ge inte upp. Din tid kommer <3 Ladda om och se framåt. Kram!
  • Junii91

[quote=81551385][quote-nick]LJM91 skrev 2021-12-21 11:59:30 följande:[/quote-nick]

Idag fick jag för första gången någonsin fast smiley på CB advanced ägglossningstest! Känns som en seger efter 15 dagar med blinkande smiley.. Nu hoppas jag bara att ägglossningen faktiskt kommer också, hoppas på temphöjning inom de närmsta dagarna.

Vi hade ovanligt mycket sex förra veckan så hoppas bara att vi orkar ett par dagar till haha :)

Men åhh så kul att höra!! :D Förstår du är överlycklig. Gläds med dig! Hoppas temphöjningen kommer, håller alla tummar för det! :)

• Junii91

Har vanligtvis 28 dagars cykel men ibland 29. Sist jag hade 29 var i mars så det är inte ofta jag har det. Till saken, idag är jag på dag 29 (ÄL +13). Inte nån mens i sikte. Är dock väldigt säker på att den kommer imorgon. Tagit test idag, igår och förrgår som varit negativa. Men hoppas ändå nånstans på att vara en av de som plussar på BIM eller senare men känns som att man mest läser om de som plussar tidigt. Ah jag vet inte.. ville bara dela lite tankar :)

• Junii91
    Wave Mother skrev 2021-12-22 09:58:57 följande:

Glada julnyheter här. Jag hade ju BIM igår, men ingen mens dök upp och när jag testade nyss fick jag ett tydligt pluss :) 

Men så roligt att läsa! Stort grattis till dig :) <3
  • Junii91

Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid..

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT

2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT

18/12 Annemarit123 (andra försöket, andra barnet)

21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet)

26/12 Dalarna 91 (30 år, 6e försöket, 3e försöket efter MF, första barnet)

27/12 LJM91 (4e försöket, första barnet)

29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)

30/12 Solskensdag (30 år, andra försöket efter mf, första barnet)

3/1 z anonym z (28 år, 5e försöket, andra barnet)

10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)

12/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet)

12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet)

19/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)

19/12 Junii91 (30 år, 6e försöket, första barnet)

21/1 Emmissss (30 år, tredje försöket efter mf, andra barnet)

• Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-23 06:44:57 följande:

Förstår hur du känner dig. Ser vi har försökt 6 gånger och med först barnet. Jag har BIM tidigt nästa vecka. Men kände nu imorse att jag börjar få den murringen i magen att det inte gick denna gången heller. Så just nu känns det helt hopplöst. Nu har mina känslor ändrats men förut ville jag helst inte ha barn på september-december. Men det kommer säkert hända så idag känner jag att det inte spelar någon roll då man har försökt i ett halv år nu.

Tack för att du skrev och svarade. Det betyder mycket att man inte är ensam även om det ibland känns så. Men så kommer fina människor som du och stöttar. <3

Jag förstår dig helt med att inte vilja föda barn i sept-dec men känner precis som dig, att nu spelar det absolut ingen roll. Bara vi får ett plus och en bebis så spelar tid ingen roll alls. Jag hoppas du kommer få ditt plus snart. Tack igen för att du delar med dig.
  • Junii91
    BounceBambi skrev 2021-12-23 07:11:15 följande:

Jag känner med dig, har ungefär samma tankar själv då detta blir försök 6 för mig. Tycker det värsta är att vad jag vet har vi prickat ÄL bra så förstår inte varför det inte går. Du är iaf inte ensam <3

Tack snälla du för dina tankar och stöttning. Betyder mycket.<3 Ja exakt, jag känner likadant. Liksom, varför går det inte när vi träffar in ÄL bra? Men jag har läst att det är 20-25 % att bli gravid varje gång när man prickar in ÄL. Så det är ju inte så stor chans. Men tänker också att ju fler gånger men försökt desto närmare kommer vi ett plus. Kram!
  • Junii91
    Sophiee92 skrev 2021-12-23 09:18:27 följande:

Här sitter en till som känner precis som du... Men säker på att plusset kommer till oss alla tillslut, vi får bara kämpa vidare <3 Känns så otroligt fint iaf att ha alla er här att bolla tankar med och få stöttning från <3

Så skönt att jag inte är ensam. Håller helt med dig i det du skriver! <3 Vi finns här för varandra. Kram till dig
  • Junii91
    Wave Mother skrev 2021-12-23 09:32:10 följande:

Vi försökte ju också sex gånger nu, och jag kände precis likadant innan jag plussade. Man försöker liksom komma ihåg att det är normalt att det tar lite tid, men det är ju så svårt/omöjligt att tänka så när man börjar oroa sig för att något är fel osv.

Förstår alltså de här känslorna fullt ut, men jag tror starkt på era försök sex, och håller alla tummar för er här! 

Ja jag försöker tänka att det är normalt att det tar tid. Försöker ställa in mig på att det kan ta 1 år, bara för att inte bli besviken. Tack för att du förstår och stöttar. Hoppas allt kommer gå bra för dig och din graviditet! <3
  • Junii91
    evelinagra1 skrev 2021-12-23 09:09:57 följande:

Är det något här som har testat apiforce (bidrottninggele) jag har gjort det denna månaden och är på äl+11 nu och har redan mycket äl-flytningar och det drar otroligt mycket i mina äggstockar, om det är någon som testat apiforce hur reagerade eran kropp på det?

Jag har provat det 1 gång. För drygt 2 år sen tog jag det och blev gravid på första försöket. Tyvärr fick jag tidigt mf. Jag märkte ingen skillnad i kroppen av vad jag kommer ihåg. Men kanske ska prova det denna gång, har ju gått några försök nu utan ett plus. En tjejkompis tipsade mig om bidrottninggele. Hon hade försökt bli gravid ett tag och första månaden hon tog det blev hon gravid :)
  • Junii91

Hej alla ni! <3 Varit lite frånvarande några veckor så jag kände att jag behövde ta en paus från att läsa om graviditeter och allt runtomkring det. Ni kanske känner igen er, ibland blir det bara för mycket och man måste pausa för att orka. Har nu läst allt ni skrivit sedan sist jag var in.

Vill skicka en stor kram till er andra som också kämpar! Ni är långt ifrån ensam. Vi har varandra! <3

Angående sekret som jag sett att ni nyligen skrivit om. Förut hade jag också trådigt ÄL sekret men har inte haft på flera år. Men jag har läst att man är som mest fertil när man har vattniga sekret/flytningar. Jag märker det när jag går på toa och ska torka mig. Det blir "halt". Har ni också hört/läst om det?

Själv är jag på ÄL +5 så den eviga väntan till BIM är igång. Börjar känna att jag hoppas inte lika mycket som i början. Nu känns det som samma sak varje gång. PMS följt av negativa grav tester följt av mens. Men jag har inte gett upp! Tacksam för att ni finns och att vi kan stötta varandra.

• Junii91
    Dalarna91 skrev 2022-01-09 11:12:03 följande:

Jo jag har känt det vattniga, när kan torkar sig är risken stor man torkar över magen för kan är inte riktigt beredd. Jag har tänkt det kan lika gärna vara spermier kvar. Jag har nog ägglossning tisdag eller onsdag. Testet idag va ganska starkt så kan lika gärna bli positivt till ikväll. Men har bara 1 test kvar. Skulle du ta ikväll eller imorgon?

Jag skulle nog ta imorgon bitti om jag bara hade 1 test kvar. Om du tar ikväll och det inte har ökat så mycket kommer du säkert ångra att du inte tog det imorgonbitti för då kommer du vilja veta om det ökat imorgon. Brukar du ha regelbunden cykel?
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2022-01-09 18:16:29 följande:

Tar nog test imorgon, enig det du skrev. Jag tycker jag har regelbunden. Har mellan 28-32. Men mest 28 dagar. Denna gången verkar vara 32..

Okej men vad skönt, då har du ju ändå äl ungefär samma tid varje gång :) hoppas strecket är positivt imorgon bitti! Håller tummarna.
  • Junii91
    BounceBambi skrev 2022-01-10 07:11:25 följande:

Var visst sjätte gången gillt... Så glad och hoppas verkligen det här ska gå hela vägen

Åhh stort grattis!!! <3
  • Junii91
    Bez skrev 2022-01-16 10:03:22 följande:

Ni hade rätt! Känns så overkligt <3

Fantastiskt! Stort grattis!! <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?