• Willow89

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Jahapp, då var det dags att uppdatera BIM-listan igen, kom på att jag inte gjort det. Hoppas det var senaste versionen jag hittade!

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

28/9 snøflinga (27 år, första försöket, andra barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

16/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

• Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-30 17:11:41 följande:

Har kommit mer ljusrosa nu så förmodligen mensen :( varför i hela friden fick jag ett ändå hyfsat tydligt streck om det inte var positivt? Är så arg på testet just nu.. känner mig snuvad, även om jag faktiskt inte vågade räkna med att jag var gravid.

Känner att efter båda vi fått typ såna streck och sen mens, kan man ens lita på dom stickorna?!
  • Willow89
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 16:31:23 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett test nu precis och det var helt negativt. Känner mig dum som gjorde det. Sitter och gråter. Livet är svårt just nu. Trivs inte på jobbet för det är sådan press och stress hela tiden. Hade varit en sådan tröst om jag bara fick bli med barn, veta att snart får jag göra något som känns riktigt meningsfullt för mig själv. Känner samtidigt för att bara ge uppe. Jag orkar faktiskt inte försöka mer. Känner verkligen att jag nått botten och bara fortsätter kravla runt där. På jobbet är inget jag gör för mig själv. Jag jobbar en massa obetalda timmar, har inte särskilt hög lön. Och knappt någon fritid. Ska livet vara så här?

Förstår att det är hemskt jobbigt när du också känner så över din arbetssituation! Vad fint att du känner att du kan öppna upp dig här. Mina ord kanske inte är så myxket till tröst, men ni har inte försökt speciellt länge så ge det tid! Er tur kommer också. Helt plötsligt är du gravid!

Sen det du skrev om din sambo. Jag upplever det som att många har liknande "problem". När min sambo inte verkar bry sig lika mycket som jag gör försöker jag förklara att det påverkar mig så mycket eftersom jag känner av min kropp hela tiden, jag vet var i cykeln jag är, hur jag brukar reagera, hur lång tid det är kvar till nästa "steg" osv. Men det är svårt för dem att förstå! De påminns inte hela tiden av sin kropp utan har mycket lättare att tänka på annat. Tur vi har varandra! :)
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-30 18:24:47 följande:

Jag känner just nu att jag typ vill bränna dem, eller i alla fall kasta dem väldigt hårt ner i botten av soptunnan :P min blödning har återgått till väldigt svagt ljusbrun, men ibland beter sig mensen så precis i början så det är förmodligen den ändå. Så himla besviken :( inte blir det lättare heller av att en nära vän är gravid och skickar ultraljudsbilder och foton på bebiskläder hon har köpt..

Det behöver ju inte vara mensen i så fall, du får se vad som händer!

Ja fy, det där kan verkligen påverka en mycket. Även om man blir glad för sin väns skull så svider det :(
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-10-01 06:26:37 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa igen nu på morgonen, tog både RFSU testa ofta och ett digitalt, det digitala visade Inte gravid. RFSU visade detta, är det alltså ett spökstreck? Blir galen!

Jag vet inte vad jag ska tro om de stickorna, det är ju ett streck där liksom. Men fick också Inte gravid och sen kom mensen. Förstår att det är frustrerande!
  • Willow89

Dag 4 med mens. Hur kommer det sig att de dagarna swischat förbi medan fyra dagar efter ÄL känns som fyra år?

• Willow89
    hurtänktedunu skrev 2021-10-01 08:40:16 följande:

Håller helt med dig. Äl +7 eventuellt nu. Kanske +5. Men ja tiden går såååå segt. Jag blir galen helt ärligt. Tror helgen kommer gå snabbt dock.

Se till att vara uppehållen med saker så du inte behöver tänka på det lika mycket! :) Ha en fin helg!
  • Willow89
    sigridgunnar skrev 2021-10-01 14:35:53 följande:

Tidigt plus slutade i Tidigt mf..usch så hopplöst livet känns..bara börja om igen.. :(

Så tråkigt att höra :( Beklagar
  • Willow89
    ChilliChoklad skrev 2021-10-02 17:05:18 följande:

Ser jag ett svagt streck? Är på BIM -4

Ja jag tycker det är lite för tydligt för att vara ett spökstreck, nu är det spännande! :)
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-10-03 08:27:32 följande:

Hoppas att det snart blir bättre <3 hade jag varit i dina skor hade jag skämt bort mig själv ordentligt efter att dagens måsten är avklarade, gjort fotbad och ansiktsmask, sett någon riktigt bra feel good-film och ätit favoritgodiset till :)

Det där lät som en riktigt bra idé! Tror jag ska anamma den själv någon dag under veckan, har en sjukt stressig period just nu och det hjälper ju såklart inte processen. Kommer hem och i princip däckat i soffan, self care är typ nere på noll!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?