• simmisimmi

Ge mig hopp!

Hej alla. Vill bara gripa efter halmstrån och hopp????

Jag är 36 år och jag och min man har försökt få barn i flera år. När vi till slut gjorde en utredning visar det sig att jag har förmodat stopp i äggledarna.

Vi fick remiss till Livio, där vi gjorde 3 IVF:er. Första försöket fick vi tillbaka ett litet embryo som tyvärr inte fäste. Försök nr två och tre blev det inte ens något embryo att sätta in. Läkaren trodde att det förmodligen inte skulle bli något hur många gånger vi än försöker för jag har för dålig äggkvalité. Det är nu 8 månader sedan det sista IVF-försöket, och jag har provat zonterapi, kinesiska örter mm men det blir ingenting. Är det kört tror ni??? Eller finns det hopp? Kan mina ätstörningar genom livet ha förstört mina ägg? Kan man få bättre kvalité??? Finns det mirakel?? Ge mig lite hopp snälla??

• Svar på tråden Ge mig hopp!
  • Jag är bara jag

Det finns alltid hopp!  Vad säger läkarna då? Vill de inte göra fler IVF:er? Ibland hjälper byte av metod och medicin och dos. Om de inte vill går det kontakta en annan klinik. Annars finns ju äggdonation. Så ni ska absolut inte ge upp än! {#emotions_dlg.flower}

• simmisimmi

Läkarna sa att det inte är någon mening med fler ivf:er eftersom det är väldigt liten chans att det lyckas. Jag fick maxdos och två olika läkemedel samtidigt. Äggdonation rekommenderar dom inte heller eftersom det finns en manlig faktor också????

• Jag är bara jag
    simmisimmi skrev 2021-08-02 14:09:57 följande:
    Läkarna sa att det inte är någon mening med fler ivf:er eftersom det är väldigt liten chans att det lyckas. Jag fick maxdos och två olika läkemedel samtidigt. Äggdonation rekommenderar dom inte heller eftersom det finns en manlig faktor också????
    Men det måste ju funnits spermier eftersom ni ändå gjort IVF och då borde det gå göra ÄD också. Gör man ICSI behövs ju inte många spermier, bara några är bra. Beroende på vad de få och/eller dåliga spermierna beror på kan de ju gå att förbättra också. Spermier nybildas ju hela tiden. Annars återstår embryodonation. Jag vet inte om privata IVF-kliniker gör det i Sverige, men annars går det ju utomlands. Vi har två såna barn! Glad
Svar på tråden Ge mig hopp!