IBS FÖRSTÖR MIG HJÄLP?!
Hej. Jag måste få igång en diskussion om detta eftersom jag vet inte hur jag ska ta mig till längre. Jag har problem med min mage. Har ibs och socialfobi vilket förstör mitt liv. Min ibs triggar igång diarré vid sociala situationer som jag tycker är jobbiga. Detta gör allt 100 gånger värre. Jag har kommit till en punkt där ingenting funkar längre. Jag hoppade av skolan för ett halvår sen för att jag inför varje lektion var tvungen att ta stoppade tabletter emot diarré och det förstörde min mage mer. Jag skulle sommarjobba efter det och kunde inte det heller eftersom min mage förstörde allt och jag fick sparken över detta. Nu har jag börjat på en distansskola för att jag tänkte detta var min enda lösning. Problemet nu är att jag inte klarar av nånting. Kan inte gå till läkaren, psykolog, tandläkare, träffa vänner och familj. Min mage har tagit över hela mitt liv. Jag vet att jag behöver psykologisk hjälp men hur ska jag kunna det, när jag inte kan sitta på mötet för att jag har diarré varje gång? Klarar inte av att gå till matbutiken heller, det är min sambo som gör. Utöver detta som ni kanske förstår är jag inne i en djup depression och har varit depremerad sedan 8 års åldern när alla problem med magen började. Mina självmordstankar har blivit värre eftersom de känns som att det inte finns nån annan utväg. Känns som jag är helt ensam om detta. Finns det någon där ute som har tips om ni gått igenom liknande eller bara har något som kan få mig må bättre? Snart ger jag upp.