Inbillar mig saker…? Hjälp
Har börjat ?inbilla? mig saker, fast jag vet inte om jag inbillar mig eller om det jag tänker är sant. Det är svårt att förklara men jag hoppas verkligen att någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mig med det jag undrar över.
Jag har börjat få starka känslor av rädsla, att det finns någon i huset som gömmer sig ex, i hallen. Att det finns någon utanför huset, vilket gör att jag inte vågar gå ut. Jag är livrädd. Ibland kan det sluta i att jag får sån grov ångest p.g.a rädslan att jag ringer till min mamma och är övertygad över att det är någon utanför eller inne i huset. Ibland kommer mamma hit när hon också blir rädd för mig, men säkerställer att det är ju ingen här, jag har bara inbillat mig det.
Detta har blivit ett stort problem för mig, då jag knappt vågar gå runt INNE i huset längre. Jag är ständigt rädd och orolig och 100% säker på att det är någon här inne, när det aldrig är det. (Jag har alltid dörren låst bara för att tilllägga).
Detta är inte bara gången jag inbillar mig saker och tror stenhårt 100% på det. Det kan även gälla att jag ?inbillar? mig saker inom relationer, jag får en tanke i huvudet och tänker på det lite. Till slut är jag 100% säker på att det är så.
Någon som vet vad detta kan vara? Bero på? Eller något sånt?.
Dehära förstör inte bara min vardag utan mer och mer mitt liv.
Jag vill inte söka hjälp i första hand, vill höra här först ifall det är någon som haft/har liknande som mig