Inlägg från: Anonym (qqq) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qqq)

Träffar bara svin :(

TS, jag vet en kvinna som hann gå på ca 100 dejter innan hon till slut träffade mannen hon sedan gifte sig med och de är hur lyckliga som helst. Hon var riktigt deppig ett tag, tog även pauser från dejtingcirkusen ibland men till sluuuut, så hände det! 

Jag mötte min man via Mötesplatsen. Vi var över 40 båda, skilda, hade barn. Jag hade dejtat ca ett år (kanske 8 olika), innan jag mötte honom och allt bara stämde. Det är väl så att man ska råka träffa rätt person, i rätt fas och den personen ska också vara i rätt fas, så att säga. Det är därför det inte är så enkelt. 

Jag tror att en del som nätdejtar tror att det ska vara som ett smörgåsbord och man ska hitta rätt snabbt (menar inte att du tänker så TS men jag vet om flera) , men egentligen är det väl som i det reella livet. Om man tex tittar på sin arbetsplats, eller sin skola, eller vilka man möter i sin mataffär - hur många av dessa är egentligen passande kandidater för en relation? Man behöver vara lite realitet att det är så här, trots att man är på dejtingsiter. 
    Nu när pandemin förhoppningsvis lättar så kanske det blir enklare igen att träffa folk via föreningar, kurser osv. 

Svar på tråden Träffar bara svin :(