Inlägg från: Anonym (Sik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sik)

Träffar bara svin :(

Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

Börja leta i verkligheten. Tar du de mest attraktiva på Tinder kan du räkna med att de är psykopater. Bra män behöver aldrig använda Tinder.
  • Anonym (Sik)
    Anonym (Man) skrev 2021-08-28 12:29:55 följande:

Sen är det ju såklart en massa annat som ska stämma med attraktion, värdegrund, preferenser, sex,  fritid, intressen, vänner, barnuppfostran mm.

Om det vore så enkelt som det du beskrev skulle nog ingen va singel.

Problemet är att alla vill hitta någon som är bättre än dem själva. I synnerhet vill kvinnor det. Det är många män som inte motsvarar grundkraven. När kvinnorna inte vill gå ner i kvalitet spelar det ingen roll hur många män det finns.
  • Anonym (Sik)
    Tom Araya skrev 2021-08-30 22:31:21 följande:

Jag har träffat stora kvinnor som i hög grad bryr sig om hälsa och att ta hand om sig, mer än många normalviktiga.

Dels kan man göra det på olika sätt och dels kan det finnas olika orsaker till varför man är överviktig.

En tjej jag dejtade hade haft rätt mycket av soffsittande och cola-drickande liv med sitt ex, vilket var en av flera orsaker till att hon bröt upp. Efter det började hon träna, promenera, äta mer nyttigt o.s.v. + att hon överlag hade ett väldigt sunt tankesätt om hygien, att ta hand om sig själv och må bra.

Samtidigt finns det smala eller normalviktiga som lever ganska osunt.

Så jag tycker inte alls att man kan döma folk rakt av efter vikt/kroppsform.

Övervikt är mer talande än normalvikt. Det förstnämnda vittnar om ett okontrollerat och osunt mattintag. Det sistnämnda visar att vederbörande har kontroll. Sedan kan den sistnämnda ha ett osunt mattintag den också men personen har iaf kontroll.
Svar på tråden Träffar bara svin :(