Inlägg från: Anonym (Evine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Evine)

Träffar bara svin :(

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Träffar bara svin :(
  • Anonym (Evine)

Ingen med tankar o tips

• Anonym (Evine)
    KKarate skrev 2021-08-26 09:46:29 följande:

Hur gammal är du? Kanske har du träffat väggen?

34. Berätta gärna vad du menar med vägg?
  • Anonym (Evine)
    Anonym (kanske blir ogillad nu) skrev 2021-08-26 10:00:04 följande:

Det här är ytligt men: Väldigt fysiskt attraktiva män är oftast åt svinhållet. Spelar ingen roll om han är åt bodybuilderhållet, manlig modell, stilig silverräv som George Clooney, gullig Justin Bieber-lookalike eller bad boy med mc och tatueringar. Väldigt snygg=svin.

Undviker du alla som du tänker "oh kom till mamma" bara av fotot så slipper du många svin.

Anonym (Byt preferens) skrev 2021-08-26 09:54:02 följande:

Du kanske skall skippa tinder, match och alla dessa märkliga köttmarknader du hänger på. Tinder är väl bara till för sexuella möten utan förbindelser, ett potpurri av könssjukdomar och dåligt självförtroende. 

Varför inte, bara byta preferens som du uppenbarligen verkar ha, skippa gymfjanten som inte har annat för sig. Jag tror mig veta vilken typ av kille du tänder på, och som du dras till likt flugor dras till skit. Du behöver byta preferens, kanske välja en vanlig kille som du möter på Ica, han som har snälla ögon och som är genomtrygg i sig själv att han inte ens hänger på tinder, eller lägger 20 timmar i veckan på gymmet. 

Ja alltså ... tycker att jag träffar alla möjliga typer, helst lite propra killar med bra jobb osv... men är öppen för alla möjliga. Det låter så himla bra men så beter de sig såhär. Flera har också smitit från notan och dragit... jättekonstigt. En påstod han drev ett framgångsrikt företag. Han kom i taxi och bad mig möta honom. Jag gjorde det och jag åkte på att betala både taxi och middag då han glömt plånboken hemma. Finns bara såna? Han satt med telefonen hela kvällen och ville sen gå hem till mig. Han påstod han bodde med sin syster men stod på hennes sida de var tillsammans. Orkar snart inte. Vad är det för fel på mig?
  • Anonym (Evine)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-26 12:41:17 följande:

Har du aktuella bilder på dig med helkroppsbild?

Nej varför skulle jag ha det... jag är lite kurvig. Vad spelar det för roll...?
  • Anonym (Evine)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-08-26 12:18:53 följande:

Låter märkligt... Att få till en dejt är den svåra biten oftast. Har man väl kommit så långt så är halva inne. Låter märkligt att smita då... Du är själv uppriktig om vem du är och vad du vill?

Ja eller hur... tänker också lite så.. Ja jag är ganska tydlig från början med att jag söker seriös relation och att jag önskar ha familj och flytta. Inte direkt såklart men efter ett tag om allt känns rätt. Är väldigt självständigt.
  • Anonym (Evine)
    Anonym (N) skrev 2021-08-27 10:27:27 följande:

Jag har många vänner som träffat sin partner via just Tinder inklusive jag själv. Vi har alla varit runt 23-26 när detta skett och idag är alla sambos osv. Ville skriva detta för att ge en annan bild av tinder än den som skrivits här. Många andra par jag känner lite ytligt, kompisars kompisar osv har också träffats via tinder så det är vanligt och det finns bra män.

Mitt tips är att du ska swipea på män som ser genuint trevliga ut, inte de snygga osv. En tinderdejt är inte heller som en vanlig klassisk dejt eftersom man aldrig träffats förut. Det är därför bra att ha en mer avslappnad inställning och inte tänka giftemål och barn. Man ses, hänger lite och känner av varandra över en glass, promenad, öl, fika. Man äter inte middag på första dejten liksom.

Jag undrar också lite över vilka bilder du lägger ut, är de långt ifrån verkligheten skulle det absolut kunna vara en förklaring till dessa händelser du varit med om. Tyvärr framförallt om du är mer överviktig än kurvig. Bättre att visa lite mer då så du slipper gå på dejter där ingen hör av sig sen.

Men vad spelar det för roll om man har några kg för mycket? Är inte 20 längre... och har inte tid att springa på gymmet i tid och otid. Går på spinning eller yogapass en gång i veckan ungefär och promenerar ibland snabbt.

Jag har väldigt bra stil enligt många, det är inte heller så att jag är gravt överviktig eller så utan snarare åt det kurviga hållet...

lägger ut bilder på ansiktet och där jag det glad ut. Och bilder från sommaren (nya alltså) där jag badar och så.
  • Anonym (Evine)
    Anonym (.) skrev 2021-08-27 11:03:05 följande:

Träffar du bara hunkar eller har killarna också lite extrakilon?

Har aldrig påstått jag träffar hunkar ...
  • Anonym (Evine)
    Anonym (Kafeedraken 2) skrev 2021-08-27 23:49:00 följande:

Men vad vill du ha?

En snäll, stabil kille bara som finns där för mig och vi kan bilda ett seriöst förhållande med barn och hus på sikt kanske ute på landet
Svar på tråden Träffar bara svin :(