• Anonym (Evine)

Träffar bara svin :(

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Träffar bara svin :(
  • Anonym (kanske blir ogillad nu)
    Jonnynilsson skrev 2021-08-26 10:11:59 följande:

Haha, ja nu jävlar har du stoppat huvudet i getingboet :)

Men det du säger är helt sant. Alla oavsett kön dras till det ytliga. Och det vet alla om och utnyttjar det för egen vinning.

TS! Sänk dina krav och kika lite bortom ytan. Kanske du då ser den inte så värst vältränade killen i hörnet på gymmet. Han som har noll i utstrålning men ändå försöker hålla sig i form. Han är killen som ingen vänder sig om när ni går på stan för. Men han kanske är killen som du får behålla för ingen annan kommer att försöka ta över honom.

Jag gillar gymkillar själv men har lärt mig att de tjockstarka är trevligare än de smalstarka :D
  • Törstiga tuppen

Om de försöker smita redan under första dejten beror det nog på att du ser betydligt bättre ut på bilderna än i verkligheten. Väljer du bilder som ger en rättvis bild av dig själv?

• Anonym (Slasken)

Rent generellt så är det liksom avskrapet som hamnar på dejtingsidorna till slut så svinfrekvensen lär vara betydligt större där än i verkliga livet. Sluta nätdejta via etablerade dejtingsssidor och försök skapa kontakt med män via andra kanaler är mitt tips.

• Anonym (...)

Felet du gör är att du hänger på dejtingappar. Där är det väl 95% oseriösa..

• Anonym (suck)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 14:44:39 följande:
    Nej varför skulle jag ha det... jag är lite kurvig. Vad spelar det för roll...?
    "Kurvig" som i ordets egentliga betydelse, eller "kurvig" som i överviktig ?
  • StudierKemi

Du är som jag & Du är "into catholics". Du söker sånt här Du, men då måste Du omvända Dig först:

• Anonym (qqq)

TS, jag vet en kvinna som hann gå på ca 100 dejter innan hon till slut träffade mannen hon sedan gifte sig med och de är hur lyckliga som helst. Hon var riktigt deppig ett tag, tog även pauser från dejtingcirkusen ibland men till sluuuut, så hände det! 

Jag mötte min man via Mötesplatsen. Vi var över 40 båda, skilda, hade barn. Jag hade dejtat ca ett år (kanske 8 olika), innan jag mötte honom och allt bara stämde. Det är väl så att man ska råka träffa rätt person, i rätt fas och den personen ska också vara i rätt fas, så att säga. Det är därför det inte är så enkelt. 

Jag tror att en del som nätdejtar tror att det ska vara som ett smörgåsbord och man ska hitta rätt snabbt (menar inte att du tänker så TS men jag vet om flera) , men egentligen är det väl som i det reella livet. Om man tex tittar på sin arbetsplats, eller sin skola, eller vilka man möter i sin mataffär - hur många av dessa är egentligen passande kandidater för en relation? Man behöver vara lite realitet att det är så här, trots att man är på dejtingsiter. 
    Nu när pandemin förhoppningsvis lättar så kanske det blir enklare igen att träffa folk via föreningar, kurser osv. 

• Lövsångerska1991
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

Hej!

Vet hur jobbigt det kan vara att dejta, har själv varit med om många märkliga upplevelser. Men till slut hittade jag faktiskt min nuvarande sambo via en dejtingapp. Mitt tips är att inte träffa killen för snabbt. Chatta i ett par dagar innan, och ta upp allt som du tycker är viktigt att få reda på. Vad har han för intentioner, är han seriös eller inte? Har ni samma värderingar? Var uppriktig med vad du vill och önska det samma av honom. Känn efter hur det känns att chatta med honom. Känns det bra så träffa honom, annars inte. Med min sambo märkte jag direkt att vår konversation fick ett djup, redan i chatten. Det har aldrig hänt med någon annan jag chattat med, och inte heller på dejterna. När vi sen träffades bara visste jag att det skulle bli vi, kände mig nästan kär vid första ögonkastet! :) Så det kan gå via dejtingappar. Min bästa vän träffar också sin sambo och far till deras barn via en dejtingapp.
  • Anonym (M)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 14:44:39 följande:

Nej varför skulle jag ha det... jag är lite kurvig. Vad spelar det för roll...?

Att ge en rättvisande bild av sig själv är viktigt, både med bilder och den text som finns. För egen del sorterade jag bort män med dåliga eller få bilder, och valde män med bilder som visade ett sammanhang som jag kunde identifiera mig med. Exempelvis på vandring, i kajak, på skidor typ eftersom jag är friluftsfåne.

En helkroppsbild kan säga mycket om vilken livstil man har. Är man överviktig (vet inte vad du menar med kurvig? Kan ju vara allt från normalvikt med stor byst till 20 kg övervikt liksom) så passar man inte ihop med någon som lägger stor vikt vid hälsa, kost och motion till exempel.

Sen kan du göra lite enkel research på dina dejter innan du träffar dom. Kolla upp dom på LinkedIn, hitta, Eniro, mrkoll mm. Då ser du i alla fall att det finns en man med det numret, att han bott si och så länge på den adressen, om han bor själv, om han är gift, om han jobbar på det och det företaget. Lögnaren sorterar du rätt lätt bort då.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

Ja, jättemånga. Du har nog mest otur. Det har jag också. Jag blev kär i en äldre kvinna. Hon ville också träffas först. Sen ändrade hon sig. För hon drogs till svin sa hon. Senare var hon ledsen och undrade varför män bara vill en sak med henne. Det kunde jag inte svara på. Jag ville inte bara en sak med henne.
Svar på tråden Träffar bara svin :(