• Anonym (Evine)

Träffar bara svin :(

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Träffar bara svin :(
  • Anonym (Kafeedraken 2)

Men vad vill du ha?

• mari123

Om jag var på Tinder och dejtade så skulle jag tycka att första dejten var JOBBIG och pinsam..........men det jobbigaste vore om han verkade gilla mig medan jag bara ville sticka hem direkt! HUR säger man på ett fint sätt att man inte är intresserad. Jag skulle nog dra till med en nödlögn då och då? (jag är usel)

• Anonym (kaffedraken2)
    mari123 skrev 2021-08-28 04:19:15 följande:

Om jag var på Tinder och dejtade så skulle jag tycka att första dejten var JOBBIG och pinsam..........men det jobbigaste vore om han verkade gilla mig medan jag bara ville sticka hem direkt! HUR säger man på ett fint sätt att man inte är intresserad. Jag skulle nog dra till med en nödlögn då och då? (jag är usel)

Om du vågar så kan du bara säga att du inte känner rätt kemi mellan er. Det har hänt mig.
    Eller så hittar du på en nödlögn. Mest schysst är nog att vara ärlig och rak, så han vet var du står.
    Tyvärr så verkar det finnas en del män som inte ka ta ett nej, och det kan bli otrevligheter Rynkar på näsan
  • Anonym (Sik)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

Börja leta i verkligheten. Tar du de mest attraktiva på Tinder kan du räkna med att de är psykopater. Bra män behöver aldrig använda Tinder.
  • kulturenskaleva
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

Försök hitta en introvert blyg man som har ett större djup än dessa män som är kaxiga och skrytsamma. De är ofta mer ytliga. Du behöver inte hoppa i säng direkt med de du dejtar heller, vilket tyvärr är allt för vanligt idag. Låt det ta tid och ge inte upp efter bara en dejt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-27 21:47:29 följande:

Har aldrig påstått jag träffar hunkar ...

Något gör ju att du hamnar fel om du flera gånger råkat ut för att du får till en dejt, ses och snubben sen går upp i rök. Bilden du ger online stämmer uppenbarligen inte överens med dig irl.

Titta igenom din profil med bilder och text med kritiska ögon, ta hjälp av en vän kanske? Var felar det?
  • Anonym (korven)
    Anonym (S) skrev 2021-08-26 10:55:05 följande:

Jag kan tyvärr inte ge dig konkreta råd eftersom det nästan kräver att man ser era konversationer eller ser vad som händer på dejterna, men jag misstänker att det finns saker som borde ha varit varningssignaler för dig redan innan du går på första dejten. Sedan undrar man ju också vad som händer när ni väl träffas. Och slutligen kan det också vara något som du själv gör som kan vara avskräckande för dem.

Jag tror detta är nyckeln. För att veta varför du hamnar där, givet att det inte är extrem otur, så är det nog bra om vi ser vad ni trots allt skriver till varandra.

Skit i alla som snackar om övervikt, det är trams, det är inte det det hänger på.
  • Anonym (korven)
    Anonym (kanske blir ogillad nu) skrev 2021-08-27 22:07:06 följande:

För att kanske muntra upp så dejtade jag tre olika killar (inte samtidigt). Första verkade jättetrevlig och hade världens blåaste ögon och snyggaste överarmar. Men han var nazist. Inte sådär casual som när man kallar en sverigedemokrat nazist, utan nazist-nazist. Ville inte bli fru nazist. Så han gick bort. 

casual nazist?
  • Anonym (korven)
    Anonym (M) skrev 2021-08-27 08:27:43 följande:
    En helkroppsbild kan säga mycket om vilken livstil man har. Är man överviktig (vet inte vad du menar med kurvig? Kan ju vara allt från normalvikt med stor byst till 20 kg övervikt liksom) så passar man inte ihop med någon som lägger stor vikt vid hälsa, kost och motion till exempel.
    Hur vet du det? Det är din åsikt.
  • Anonym (Evine)
    Anonym (Kafeedraken 2) skrev 2021-08-27 23:49:00 följande:

Men vad vill du ha?

En snäll, stabil kille bara som finns där för mig och vi kan bilda ett seriöst förhållande med barn och hus på sikt kanske ute på landet
Svar på tråden Träffar bara svin :(