• Anonym (ledsen själ)

varför får jag bara missfall?!

Misstänker 4 mf är igång just nu...

Varför får jag bara missfall?! Gör ju allt "rätt"!

Sjukvården ville inte utreda mig efter 3e, kände ett 4e försök skulle gå åt helvete, och ja här är jag nu! Känns som om min kropp dödar friska embryon just nu helt i onödan...

• Svar på tråden varför får jag bara missfall?!
  • Anonym (Britt)
    Anonym (ledsen själ) skrev 2021-08-28 14:56:49 följande:

Misstänker 4 mf är igång just nu...

Varför får jag bara missfall?! Gör ju allt "rätt"!

Sjukvården ville inte utreda mig efter 3e, kände ett 4e försök skulle gå åt helvete, och ja här är jag nu! Känns som om min kropp dödar friska embryon just nu helt i onödan...

Beställ hem progesteronkräm och smörj dig 2 ggr per dag med den från ditt nästa plus fram till TIDIGAST v 13. Får man ingen hjälp får man göra vad man kan?.
  • Anonym (4)

Gå privat. Du kan ha för bra immunförsvar och då behöver du Prednisolon. Det minsta du borde få prova är Levaxin, Trombyl och Progesteron. Eller Fragmin/Innohep.

• Anonym (Linn)

Jag vill först beklaga den hemska situation du är i. Jag förstår att det är väldigt påfrestande.

Som jag har förstått har man rätt att bli utredd efter 3 missfall. Jag tycker att du ska söka dig till en ny klinik och begära utredning. Gärna nån typ av fertilitetsklinik eller klinik/gynekolog som skriver att de är duktiga på detta.

Stå på dig och säg att du har rätt att bli utredd och du vill bli det nu.

Kram och jag hoppas att det snart ska gå hela vägen!

• Anonym (Britt)
    Anonym (4) skrev 2021-08-28 15:25:24 följande:

Gå privat. Du kan ha för bra immunförsvar och då behöver du Prednisolon. Det minsta du borde få prova är Levaxin, Trombyl och Progesteron. Eller Fragmin/Innohep.

Levaxin ska enbart ätas om man har underfunktion av sköldkörteln, det är inget man bara testar för att bli gravid eller undvika missfall. Sköldkörtelns funktion kollas med enkla blodprover och kan göras trots att man inte försöker bli gravid.
  • Anonym (ledsen själ)
    Anonym (Britt) skrev 2021-08-28 15:02:17 följande:

Beställ hem progesteronkräm och smörj dig 2 ggr per dag med den från ditt nästa plus fram till TIDIGAST v 13. Får man ingen hjälp får man göra vad man kan?.

Jag har det hemma! tror du jag kan smörja nu? har inte blött någe mer sen den enda gången i natt. tänker fostret kanske är kvar ändå. (hoppas!)
  • Anonym (Britt)
    Anonym (ledsen själ) skrev 2021-08-28 20:42:36 följande:

Jag har det hemma! tror du jag kan smörja nu? har inte blött någe mer sen den enda gången i natt. tänker fostret kanske är kvar ändå. (hoppas!)

Det kan du absolut. Men jag vet inte hur kroppen fungerar om man smörjer med progesteronkräm och fostret dött? Det du kan göra i så fall är att smörja på och hoppas det går bra, och boka in ett vul i v 7+ för att se hur det står till.
  • Anonym (4)
    Anonym (Britt) skrev 2021-08-28 17:07:55 följande:
    Levaxin ska enbart ätas om man har underfunktion av sköldkörteln, det är inget man bara testar för att bli gravid eller undvika missfall. Sköldkörtelns funktion kollas med enkla blodprover och kan göras trots att man inte försöker bli gravid.
    Men jösses... Tror du inte jag VET det?! Men de flesta läkare tycker TSH uppåt 4,5 är normalt vid infertilitet och upprepade missfall vilket det INTE är. Värden över 2 bör medicineras. Tom över 1 tror vissa läkare. Av det skälet skrev jag Levaxin. Jag fick det ENBART utskrivet i drygt 10 år pga infertilitet och missfall så man kan visst få det av de skälen.
  • fannylinnea

Jag känner mig så sorgsen och vilsen. Var på tidigt ultraljud igår (v. 8+0) där jag fick höra att det inte fanns några hjärtslag. Han såg inte ens ett foster. Det här är mitt fjärde missfall i rad. Har inga barn sedan innan. Mitt hjärta går sönder och allt känns bara som en hemsk mardröm.

• Anonym (Anonym ledsen)

Jag förstår precis känslan. Fick igår bekräftat att jag haft mitt tredje tidiga missfall. Hade hcg-nivåer som till en början fördubblades men läkaren kunde inte se något på vul och nu hade hcg sjunkit igen. Hoppades så att jag skulle vara en av de där som blött men ändå var gravid men inte den här gången heller. Förstår inte hur man ens ska våga hoppas om man blir gravid igen. Tycker jag gör allt för att ge mig kropp bra förutsättningar men inget verkar hjälpa :(

• Hallonpaj121212

Ni är inte ensamma tjejer, har just nu mitt 4:e upprepade missfall i rad. Vet inte var jag ska ta mig till. Varit hos gyn som sagt att man ska inte ge upp, bara att fortsätta försöka?.

Vågar inte bli gravid mer, är trött på att få upp hoppet varje månad med svaga positiva test som sedan slutar i kraftig blödning och smärta.

• fannylinnea
    Hallonpaj121212 skrev 2021-09-10 11:36:06 följande:

Ni är inte ensamma tjejer, har just nu mitt 4:e upprepade missfall i rad. Vet inte var jag ska ta mig till. Varit hos gyn som sagt att man ska inte ge upp, bara att fortsätta försöka?.

Vågar inte bli gravid mer, är trött på att få upp hoppet varje månad med svaga positiva test som sedan slutar i kraftig blödning och smärta.

Lider med dig. Det här är så hjärtskärande. Känner mig så himla tom. Har du blivit erbjuden att få göra en utredning för dina missfall? Man ska ha rätt till det efter tre missfall. Jag ska till gyn på måndag eftersom de måste göra ett till ultraljud innan jag kan få hjälp med abort. Helt sjukt. Jag måste genomgå en abort för att ta bort det jag vill ha mest av allt :(
  • fannylinnea
    Anonym (Anonym ledsen) skrev 2021-09-08 16:24:22 följande:

Jag förstår precis känslan. Fick igår bekräftat att jag haft mitt tredje tidiga missfall. Hade hcg-nivåer som till en början fördubblades men läkaren kunde inte se något på vul och nu hade hcg sjunkit igen. Hoppades så att jag skulle vara en av de där som blött men ändå var gravid men inte den här gången heller. Förstår inte hur man ens ska våga hoppas om man blir gravid igen. Tycker jag gör allt för att ge mig kropp bra förutsättningar men inget verkar hjälpa :(

Beklagar verkligen. Känner samma - jag gör allt för att skapa de bästa förutsättningarna. Ändå vill det inte gå vägen. Skriver till dig som jag skrev till hallonpaj121212, har du blivit erbjuden missfallsutredning?
  • Hallonpaj121212

Har frågat om dem gör missfallsutredning men fick till svar att fertilitetsklinikerna i min kommun endast hjälper par som inte lyckas bli gravida. Men har varit i kontakt idag med vårdcentral som ska kolla mina värden och även sköldkörteln, misstänker att det kan vara min sköldkörtel som spökar. Skönt oavsett att dem kollar! Men läst lite solskenshistorier här på familjeliv att det finns en del som får lyckad graviditet trots upprepade missfall, det ger ju en en liten smula hopp. Kommer dock vänta nu 1 månad eller 2, vill inte vara med om fler missfall innan jag varit hos läkare och pratat. All styrka till er tjejer vi fixar detta <3

• fannylinnea
    Hallonpaj121212 skrev 2021-09-10 19:16:21 följande:

Har frågat om dem gör missfallsutredning men fick till svar att fertilitetsklinikerna i min kommun endast hjälper par som inte lyckas bli gravida. Men har varit i kontakt idag med vårdcentral som ska kolla mina värden och även sköldkörteln, misstänker att det kan vara min sköldkörtel som spökar. Skönt oavsett att dem kollar! Men läst lite solskenshistorier här på familjeliv att det finns en del som får lyckad graviditet trots upprepade missfall, det ger ju en en liten smula hopp. Kommer dock vänta nu 1 månad eller 2, vill inte vara med om fler missfall innan jag varit hos läkare och pratat. All styrka till er tjejer vi fixar detta <3

Jaha okej... Vad synd. Jag hoppas verkligen du får den hjälp du behöver på vårdcentralen <3
Svar på tråden varför får jag bara missfall?!