Inlägg från: Anonym (Killgissar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Killgissar)

Bada i simhall efter vaccination?

Jag tror det är ok. Det finns jättebra plåster att köpa som är helt vattentäta, fråga på apoteket.

• Anonym (Killgissar)

Det borde rimligen ta några timmar iaf, så om du ska direkt till badhuset lär du må bra. I värsta fall får ni åka hem och ta badet en annan dag.

• Anonym (Killgissar)
    Spucks skrev 2021-09-02 11:31:17 följande:

Visst kan jag googla, men om man klagar på att någon inte hänvisar till källor bör man väl göra det själv, tycker du inte det?

Och som sagt: jag har fått informationen av läkare och om det, där jag bor, är vad varenda läkare måste säga i samtalet innan vaccinationen väljer jag att lyssna på det. Det gör ingen skada att skona sig i några dagar efter vaccinationen för säkerhets skull, men det kan möjligtvis gör skada att inte lyssna på råden. Därför anser jag det som den enda vettiga alternativen att lyssna på läkarna.
    Om nu ni eller TS inte vill göra det är det såklart upp till er. Fast varför ni blir så extrem upprörda över detta och känner behovet att hoppa på mig har jag faktist svårt att förstå.

Dessutom har än så länge varje läkare vid varenda vaccination jag eller mina barn har fått sagt att man inte ska bada inom de närmaste timmarna (kommer inte ihåg hur många det nur var, kanske 3) eftersom man faktist har ett sår som kan bli infekterad. Det är alltså en till anledning att inte gå i simhallen direkt efter.

Jag har vaccinerat mig och inte blivit informerad om nånting kring träning, varken för covid eller andra vacciner. Självklart gör det ingen skada att vila, absolut, men det blir desinformation att påstå att man får hjärtmuskelinflammation (som enligt 1177 oftast går över av sig självt) och skrämma upp folk, när det inte ens finns belägg för det.

Som jag tipsade ts längre upp så finns det vattentäta plåster som man kan bada med, om man absolut vill.
  • Anonym (Killgissar)
    Spucks skrev 2021-09-02 11:57:39 följande:
    Om ni nu tror på det eller inte och om ni nu följer de rekommendationerna eller inte bryr jag mig inte i det minsta om. Med TS har frågad och jag har därför delad med mig av informationerna jag har fått. Själv är jag faktist tacksam att jag har fått de där informationerna, oavsett om det nu finns vetenskapliga bevis på detta eller om det enbart handlar om misstanker eller potentiella sammanhang. För jag tycker att det är bättre att ta det lungt i några dagar, vilket inte har några negative konsekvenser alls, och vara på den säkra sidan än att strunta i allt som inte är bevisat och kanske riskerar allvarliga komplikationer.
    Självklart ska du och alla andra följa läkares råd om man vill, finns inget skadligt där som sagt, men nu har du iaf då lärt dig något mer :) 
Svar på tråden Bada i simhall efter vaccination?