• Trilskusius

Positivt? Negativt? Vem har rätt?

Lite förbryllad över dessa resultat. Har testat mig för tidigt som jag VET att man inte ska göra egentligen. Jag säger positivt, min pojkvän säger negativt. Vad säger ni gravsticke-experter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Positivt? Negativt? Vem har rätt?
  • Trilskusius
    S23 skrev 2021-09-03 22:23:03 följande:

Jah ser bara ett streck. Men bilder som laddas upp här brukar också bli dålig kvalitet vilket gör det svårare att se

Ja. Men det är liksom skrapat på plasten vilket var anledningen till ty jag bröt upp den. Det skymde för fotot
  • trollhona

Nej, det ser negativt ut. Skulle råda dig att  köpa ett digitalt test nästa gång, så slipper du gissningslekar.

• Trilskusius
    Mortiscia80 skrev 2021-09-03 23:00:16 följande:

Jo, så dum är du tydligen, för du kan inte avläsa något av ett uppbrutet test. Det står också vanligen i instruktionerna. De där funkar inte på samma sätt som vanliga stickor.

Men snälla söta du. Strecket var ju exakt lika tydligt bakom rutan som det var framför rutan, bara att plasten var repad så att det inte syntes på bilden. Vad är det som inte framgår? Att jag bröt plasten ändrade ju inte strecket på några sekunder. Jag rafsade sedan av plasten från remsan. Men det är ju en annan historia
  • Trilskusius
    Mortiscia80 skrev 2021-09-03 23:16:24 följande:

Nä men lilla stumpan, måste du försöka dig på med gulliga förtryckarmekanismer när du känner dig hotad? Halledudane då :)

Läs instruktionerna. Man ska inte bryta upp dem, och det finns en anledning till det.

"Okej"
  • Mortiscia80
    PelloBello skrev 2021-09-04 18:05:53 följande:
    Men hur dum är du?

För det första finns det ingen anledning för dig att bete dig somdu gör.

För det andra påverkar inte upprustning av plasten resultatet, det kommer int emagiskt uppkomma ett streck för att man tar bort yttre höljet.

Höljet är till för att förenkla provtagning och för hygien. Jisses.
    Jag bekräftade bara ts eget påstående men "tack" för att du lägger dig i med moraliska pekpinnar.
  • PelloBello
    Mortiscia80 skrev 2021-09-04 19:21:27 följande:

Jag bekräftade bara ts eget påstående men "tack" för att du lägger dig i med moraliska pekpinnar.

Det var så lite så
  • Fridaemmy
    Trilskusius skrev 2021-09-03 21:46:41 följande:

Lite förbryllad över dessa resultat. Har testat mig för tidigt som jag VET att man inte ska göra egentligen. Jag säger positivt, min pojkvän säger negativt. Vad säger ni gravsticke-experter?

//

Men herre gud vad folk är otrevliga här. Är samma jävla sticka vare sig man bryter upp eller inte. Ta inte åt dig... om det är positivt eller inte var dock svårt att se. Vilken dag är du på? Kanske ta ett nytt test imorgon?
  • Nymphaea
    Mortiscia80 skrev 2021-09-03 23:16:24 följande:
    Nä men lilla stumpan, måste du försöka dig på med gulliga förtryckarmekanismer när du känner dig hotad? Halledudane då :)

Läs instruktionerna. Man ska inte bryta upp dem, och det finns en anledning till det.
    Fräscht att klaga på "gulliga förtryckarmekanismer" (-metoder?) och följa upp med "halledudane då" efter att först ha kallat TS dum. You do you men förstår inte vad man får ut av sånt beteende
  • Nymphaea

TS, ser svaga streck på alla dina bilder men du lär få reda på hur det står till snart oavsett. Lycka till (om du vill bli gravid vill säga)

• OchEnFisk

Jösses vad folk är otrevliga. Det blir ofta en sådan ton av någon anledning, undrar varför folk blir så provocerade av andras testande... Det är som sagt samma test med eller utan plastskärm, jag tycker att det ser positivt ut i alla fall. Annars blir det inget streck, helt enkelt, vilket det är på dina bilder.

• Carolaline

Men Gud, strecket har ju satt sig och ändras inte av att man öppnar testet för att se tydligare! Det är ju inte så att luft ökar strecket eller får det att bli svagare heller, haha. Så dumt.

Det ser ju helt klart ut att gå positivt håll, även om de där strecken har lurats förr. Positiva är att hcg ökar i rasande fart, morgondagens test behöver vara något starkare annars kan man mer eller mindre utgår ifrån att det är det klassiska falska positiva strecket som syns. Lycka till!

Svar på tråden Positivt? Negativt? Vem har rätt?