• robotik44

kär i kille jag aldrig pratat med

Jag är en tjej som måste skriva av mig och få ett slut på detta för och för jag blir galen snart och vet inte hur jag ska ta mig till

För mer är 10 år sedan började jag på en ny skola och fick reda på att en kille är kär i mig, var väldigt liten så förstod inte riktig och brydde inte mig då, killen som är kär i mig är jämnårig.

Åren gick o jag glömde bort honom men för 2 år sen så fick jag en Flashback av allt och minns exakt hur allt gick till när jag fick reda på att han blev kär i mig, var med om mycket jobbiga saker och letat efter kärleken men ej funnit den, så jag blev väldigt glad när jag fick reda på att han är kär i mig samt kände en stor lättnad för har aldrig känt mig älskad av någon då jag har en otrygg anknytning

och min ?Inner child? skriker efter kärlek. Har nu gråtit av glädje och av sorg då jag ej vet vad jag ska ta mig till, vill inte att år efter år ska gå och jag fortsätter gråta mig till sömn när jag tänker på honom

Jag har ej kunnat sluta tänka på honom,

Och jag är säker på att han också tänker på mig. Det känns som att han antingen manifestarar mig och även som att gud vill visa mig att ?denna kille är genuint kär i mig?

Har sett honom ett par gånger och mött hans blick och han har stannat till och fortsatt kolla på mig, en gång var jag på väg till busshållplatsen och han cyklade på samma väg men långt bort, när han närmade sig så svängde han direkt åt höger och jag såg att han blev väldigt nervös därför svängde han.

Vi bor i samma stad o område och under alla dessa år har han alltid kollat på mig.

Han vet att jag vet att han är kär i mig men han vet ännu inte att jag blivit kär i honom.

Jag har även undrar varför han ej berättat för mig vad han känner och velat påbörja något och anledningen till det är att han har en otrygg undvikande anknytning.

Jag vet inte om han är min soulmate och om det kommer funka mellan oss då båda har en otrygg anknytning och trauma i våra liv.

Om vi nu blir ihop så måste vi bearbeta våra trauman och mycket mer ibland har jag velat

Jag önskar att jag kunde berätta för honom vad jag känner men jag vill ej vara den som tar första steget.

Är säker på att han kommer bli glad.

Men han har dåliga vänner, och vänner säger mycket om vem man är.

Jag älskar honom och är väldigt orolig om honom och önskar honom allt väl oavsett vad som än händer.

• Svar på tråden kär i kille jag aldrig pratat med
  • khalibalakmnzozo

Enligt vad jag förstår så finns det ett problem att ni båda är intresserade men ingen gör första steget.

Jag ger dig tre saker att tänka på:

1- Du bör verkligen sluta tänka på honom och vad hans blickar menar och vad han menar med de minsta rörelse han gör. För de betyder inte alls att han är "kär i dig" kanske.

2- Kolla upp om han är single eller fråga vänner om honom. Om du är så blygg att göra första steget så kan du enkelt låta andra säga till honom det. Vi tjejer kan planera sånt jätte bra så be hjälp av nån att säga till honom det.

3- Om du har inte en person som kan hjälpa till så kan du själv följa honom på nån konto på social medier och göra första steget. Du säger att du e kär i honom o han är kär i dig så ni bör vara tydliga med varandra för att inte slossa tiden på att säga " han kanske är kär i mig fortfarande eller undra om han tänker på dig eller inte" för det verkar som att ni båda tänker på samma sätt men ingen gör nåt steg.

Var modig och gör första steget för att inte ångra det i framtiden???????????

• Anonym (E)

Du behöver terapi. Du är inte kär i honom, det är mycket riktigt ditt "inner child" som skriker helt desperat. Ta itu med dina issues istället, om du försöker nåt med den där killen kommer det inte bli hälsosamt.

• Dropdead1

Men, förstår jag rätt i att du aldrig ens pratat med denna kille? Än mindre varit tillsammans med honom? Vad i denna kille är det som du säger dig älska när du inte alls känner honom eller har umgåtts med honom?

Jag menar inte att förminska dina känslor eller göra mig lustig utan det är en uppriktig fundering för att kanske kunna bolla tankar med dig.

• robotik44
    Dropdead1 skrev 2021-09-04 23:57:55 följande:

Men, förstår jag rätt i att du aldrig ens pratat med denna kille? Än mindre varit tillsammans med honom? Vad i denna kille är det som du säger dig älska när du inte alls känner honom eller har umgåtts med honom?

Jag menar inte att förminska dina känslor eller göra mig lustig utan det är en uppriktig fundering för att kanske kunna bolla tankar med dig.

Ja precis vi har aldrig pratat med varandra, men jag är ändå ???? procent säker på att han är riktigt kär i mig då han visar det med sina handlingar, en gång såg han mig när jag kollade tillbaka så log han och kollade bort
  • robotik44
    robotik44 skrev 2021-09-05 00:02:39 följande:

Ja precis vi har aldrig pratat med varandra, men jag är ändå ???? procent säker på att han är riktigt kär i mig då han visar det med sina handlingar, en gång såg han mig när jag kollade tillbaka så log han och kollade bort

100 procent säker
  • Anonym (E)
    robotik44 skrev 2021-09-05 00:02:39 följande:
    Men sluta ts, han är inte kär i dig för att han log en gång!! Allt det här sitter i din fantasi och du behöver hjälp.
  • Anonym (100%)
    robotik44 skrev 2021-09-05 00:03:13 följande:

100 procent säker

Då så! Läget perfekt. Gå fram till honom och säga bara "jag är kär i dig också * sen kysser du honom.
  • robotik44
    Anonym (E) skrev 2021-09-04 23:39:23 följande:

Du behöver terapi. Du är inte kär i honom, det är mycket riktigt ditt "inner child" som skriker helt desperat. Ta itu med dina issues istället, om du försöker nåt med den där killen kommer det inte bli hälsosamt.

Ja, jag behöver terapi
  • Anonym (Nurse Ratched)

Av vad du skrivit låter det som du är gränspsykotisk. Du bör söka stöd hos vården snarast.

• Anonym (våga)

Jag skulle rekommendera att våga ta kontakt. Då kan du riskera att fantasin och dina drömmar som du byggt upp raseras och du blir besviken. Men om du fortfarande bara går omkring o dagdrömmer om något som inte finns så kommer du bli besviken i längden....Det kan hända att dina känslor blir besvarade. Vem vet =)Tänker ändå att du behöver ta i tu med dina trauman hos en kurator eller liknande...

Svar på tråden kär i kille jag aldrig pratat med