• Babyfeber

När blir strecket svagare?

Hej hej.

Testade positivt i samband med en okänd blödning den 24/8 (RFSU samt digitalt med veckoindikator). Har blött sen dess så jag förstår ju att det är ett missfall, men när borde strecket bli svagare? Tog ett idag som var likadant som det första jag tog.

(Vit bakgrund 24/8, andra idag 10/9)

• Svar på tråden När blir strecket svagare?
  • Anonym (??)

Hmm... Det måste inte innebära m.f. Det beror ju lite på hur mycket du blött, om du också haft ont och fått ut en massa klumpar. Tagit nåt mer test med veckor på? Det har ju gått lång tid och testet är ju klart positivt än.

• Babyfeber

Nej jag har inte haft möjlighet att köpa något, men ska försöka göra det i helgen. Jag har blött mycket så jag ser inte hur det inte kan vara mf (om det inte var fler än en). Tror två klumpar storlek som ett halvt majskorn som jag sett.

• Anonym (??)

Köp ett sånt test du. Visar det fler veckor bör du göra ett VUL. VUL är ingen dum idé hur som helst för då får du veta hur mycket rester det finns kvar om det är m.f.

• Babyfeber

Ja det ska jag :) tänkte bara se hur det varit för andra. Ska ringa gyn på måndag (hon sa att jag skulle testa efter 2 veckor och återkomma vid positivt test). Tack <3

Svar på tråden När blir strecket svagare?