Bävar redan familjemiddagar
Hej!
Jag har verkligen försökt att bygga en relation med min mans familj. Dom har uttryckt att dom gillar mig i början och jag har stått ut och varit en så artig som man ska va och inte visat hur jag egentligen känt. Men nu är jag rädd för att jag kommer explodera och råka säga vad jag tycker och känner.
Det är allt för många berättelser, men för att dra det i korta drag är det bara min tyrannliknande svärfar jag har problem med, inte svärmor. Svärfar är extremt kontrollerade, bossig, elak mot sin syster och sina barn genom att kalla dom fula saker och göra narr av dom, en riktigt mallig/präktig besserwisser. Ofta är det bråk och skrik, och jag tycker det är så himla pinsamt att den äldste inte kan bete sig. Han har noll social kompetens, ofta plump och det finns inte ens en flisa av humor i honom då han tar sig själv på extremt stort allvar.
I samband med att jag och min sambo köpt hus tillsammans har jag nu fått nog, då han inte respekterar våra gränser och att han dessutom under husköpet betedde sig riktigt illa.
Min sambo vill såklart ha en relation med sin pappa och det respekterar jag, men jag vill inte längre ha det.
Jag är inte ett dugg intresserad av att fira jul med hans föräldrar, eller påsk och dylikt. Men jag vill inte stå i vägen för min man och framtida barn. Jag vill ju inte heller visa mina framtida barn att jag inte tycker om deras farfar för det angår inte dom. Dom ska få tycka vad dom själva vill.
Det jag skulle önska var att jag slapp fira med hans familj bara, och han åkte själv med barnen dit. Men jag vet inte hur jag ska ta upp det utan att han ska bli kränkt och försöka övertala mig till att följa med.
//sliten svärdotter