• Anonym (tror jag fått missfall)

Gör alla missfall obr??

Gör alla missfall ont?

Jag har haft konstiga brunaktiga flytningar i säkert 2 veckor nu som kommer och går. Inte varje dag och bara när jag torkar mig. Det är inte rent blod, utan mer rostaktigt i färg, svårt att förklara.

Har haft MA förr men aldrig haft så här.

Har inte ont.

• Svar på tråden Gör alla missfall obr??
  • Um Hamza

Vilken vecka är du i? Har du varit på mvc än?

• Anonym (tror jag fått missfall)
    Um Hamza skrev 2021-09-14 18:29:46 följande:

Vilken vecka är du i? Har du varit på mvc än?

Enligt min beräkning vecka 9 cirka. Väntar på första besök hos mvc
  • Anonym (4)

Mina har gjort ont. De i v.6-7 inte vansinnigt ont, men ändå ont. Det i v.11 hysteriskt ont, det i v.14 var regelrätta värkar. De har snabbt eskalerat från lite blod till störtflod. Så mina m.f har inte alls varit som det du beskriver.

Brunt blod/bruna flytningar är gammalt blod. Behöver inte betyda m.f. Men du bör göra ett VUL för att få veta säkert.

• Um Hamza

Jag tror inte det är ett missfall. Jag hade ett i somras som inte gjorde så ont, nästan mindre än en vanlig mens vilket förvånade mig. Men det gick också väldigt fort att få ut det, var klart med blödning och allt på 2 dagar. Utan att ha nån sjukvårdsutbildning, tycker jag det känns rimligt att om kroppen måste kämpa i flera veckor för att få ut graviditeten, då får man ont. Medan i mitt fall tror jag allt avstannade tidigt, och föll bara ut liksom. Det är för lite blod också i ditt fall. Tror det är slemhinnor som blöder lite när livmodern växer. Du har också kommit över den mest kritiska missfallsperioden nu. Du kan ju alltid ringa ditt mvc och fråga. Jag hade en akut fråga i min senaste grav när det var stängt på mvc, då frågade jag en barnmorska på nätet via chatt och fick bra svar. Minns inte om det kostade något, det var nog billigt i alla fall. Det är ju ett alternativ om det känns jobbigt att kontakta mvc.

Svar på tråden Gör alla missfall obr??