• IVF2021

Vilken RD positivt graviditetstest efter FET?

Hej!

Gjorde min andra FET i naturlig cykel 11/9. Är idag på RD 8. Tjuvtestade imorse vilket tyvärr visade ett blankt test. Har egentligen inte TD förrän RD 12, så jag vet att det är tidigt än.

Vilken RD testade ni andra positivt? Verkar variera så mycket!

• Svar på tråden Vilken RD positivt graviditetstest efter FET?
  • Jag är bara jag

Med 2-dagars eller? Även om det skulle vara 5-dagars blir det 13 dagar efter motsvarande äl och inte alla får plus då. Jag har bara tagit hcg-prov v.4+5, men haft som lägst bara 361. Om jag hade kunnat ta vanligt gravtest motsvarande 13 dagar efter äl hade det nog inte blivit plus. 

• IVF2021
    Jag är bara jag skrev 2021-09-19 17:52:13 följande:

Med 2-dagars eller? Även om det skulle vara 5-dagars blir det 13 dagar efter motsvarande äl och inte alla får plus då. Jag har bara tagit hcg-prov v.4+5, men haft som lägst bara 361. Om jag hade kunnat ta vanligt gravtest motsvarande 13 dagar efter äl hade det nog inte blivit plus. 

Tack för svar! Gjorde med en fryst blastocyst, 5-dagars. Trodde bara man gjorde FET med sådana.

Hoppas du har rätt att det bara är för lågt HCG för att visa något än.
  • Jag är bara jag
    IVF2021 skrev 2021-09-19 18:03:09 följande:
    Tack för svar! Gjorde med en fryst blastocyst, 5-dagars. Trodde bara man gjorde FET med sådana.

Hoppas du har rätt att det bara är för lågt HCG för att visa något än.
    Man kan göra FET med 2- och 3-dagars också. Mina 2 FET-barn från blastisar skilde mellan 1000 och 361 i hcg samma dag. Låg konstant lite lägre hela tiden med tvåan. Så att inte få + där du är nu behöver som sagt inte betyda att det inte gick vägen. Testa om några dagar igen.
  • IVF2021
    Jag är bara jag skrev 2021-09-19 18:06:40 följande:

Man kan göra FET med 2- och 3-dagars också. Mina 2 FET-barn från blastisar skilde mellan 1000 och 361 i hcg samma dag. Låg konstant lite lägre hela tiden med tvåan. Så att inte få + där du är nu behöver som sagt inte betyda att det inte gick vägen. Testa om några dagar igen.

Tack för info! Grattis till 2 barn :)
  • Jag är bara jag
    IVF2021 skrev 2021-09-19 18:11:12 följande:
    Tack för info! Grattis till 2 barn :)
    Tack. Jag håller en tumme. {#emotions_dlg.flower}
  • Hanky Panky

Jag gjorde min återföring med 5-dagars den 3e februari, plussade starkt den 10e.
    Fattade att jag var gravid ganska fort, fick mensvärksliknande kramper som jag endast fått vid tidigare graviditet.

Så RD 7 eller 8 beroende på hur du räknar.

Är 35+3 idag. På mitt första försök, kan knappt fatta det. Har 7 ägg kvar i frysen Hjärta

Lycka till!

• IVF2021
    Hanky Panky skrev 2021-09-20 12:56:47 följande:

Jag gjorde min återföring med 5-dagars den 3e februari, plussade starkt den 10e.

Fattade att jag var gravid ganska fort, fick mensvärksliknande kramper som jag endast fått vid tidigare graviditet.

Så RD 7 eller 8 beroende på hur du räknar.

Är 35+3 idag. På mitt första försök, kan knappt fatta det. Har 7 ägg kvar i frysen

Lycka till!

Åh, grattis! Skönt att det gick så lätt och visade sig på test så tidigt!
  • Onemore2018

Jag gjorde Fet med 5 dagars och är på RD 6 idag och fick starkt positivt på tidigt test idag????

• IVF2021
    Onemore2018 skrev 2021-09-21 14:37:27 följande:

Jag gjorde Fet med 5 dagars och är på RD 6 idag och fick starkt positivt på tidigt test idag????

Stort grattis! Så himla tidigt?! Måste vara enormt skönt att slippa de långa och tråkiga ruvardagarna. Är själv på RD 10 idag. Testdag på torsdag.

Man kan ju undra varför det på förpackningarna står att det är kring BIM som gäller när folk testar positivt så tidigt?
  • Onemore2018

Ja det kan man ju undra. Det här var inte ens morgonurin. Köpte även ett digital och där stod det gravid 1-2 veckor. Haft sådana starka symptom och det här bekräftade bara vad som pågår i kroppen.

Svar på tråden Vilken RD positivt graviditetstest efter FET?