Avundsjuka på bonusar
Jag lever sedan några år med min sambo och hans barn. Jag känner en ständig avundsjuka till att han gör allt för dessa bortskämda vuxna barn. Han anser att det är synd om dem att de ska behöva jobba, de vill ha än mopedkörkort, moped, vanligt körkort och bilar, samt allt betalt för jägarexamen, kläder till detta, årskort för ishockey samt fotbollsmatcher etc. Det tar liksom aldrig slut. Dessutom vill de ha resor som han skall betala etc. De har en mamma som inte tycker att hon har råd eller vill betala för dem, vilket är sunt. Däremot köper hon dyrt hus, dyr bil samt all möjlig lyx till sig själv, eftersom hon vet att min sambo ändå står för allt vad gäller barnen.
Detta gör mig helt galen och jag känner en sån enorm avundsjuka. Jag vill ju skapa något med honom, men han har bara de vuxna barnen i huvudet och hur han kan skämma bort dem.
Det har tom gått så långt att han funderar på att köpa ett boende utomlands åt det ena barnet, eftersom han tycker inte att hen ska behöva bo i någon ful hyresrätt eller inneboende.
Hur skall jag tänka för att inte explodera inombords?!