Inlägg från: Anonym (Hind) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hind)

Hon låter mig inte bli pappa

Om man vill så olika som ni, är det bättre att gå skilda vägar. Barnfrågan är viktig, och tycker man olika och kompromissar med sitt beslut kan det förstöra ens liv.

När det gäller "mordfrågan" vet du säkert redan att foster inte är människor utan just foster. Du kommer naturligtvis att sörja barnet som inte blev, och det både får och bör du göra, men det är inget barn än.

Hur menar du rent praktiskt att män skulle kunna få rätt till att "förbjuda" abort? Fostret kan ju bara leva i kvinnans kropp, så hur ska du kunna värna barnets rätt till fostret utan att inkräkta grovt på kvinnans rätt att bestämma över sin kropp? Jag förstår din känsla av hjälplöshet, men fostret är i detta stadium en del av kvinnan och går inte att tänka på som en egen individ, eftersom det inte har någon självständig möjlighet till liv.

Så, sammanfattningsvis: gå inte och grubbla över ett beslut du inte kan påverka. Förändra det du kan förändra istället, genom att göra slut och hitta någon som vill samma som du.

Svar på tråden Hon låter mig inte bli pappa