• Anonym (S)

Vårdnadstvist...

Anonym (TS) skrev 2021-10-17 15:00:35 följande:

Hej

Någon som har varit med i vårdnadstvist och har råd eller tips?

Sonens pappa har varit frånvarande nästan hela graviditeten och sonens 1.5 åriga liv förutom när han i perioder hört av sig och säger att jag nekar umgänge för att jag inte kan just den dagen eller på det sättet han vill.

När jag försöker höra av mig och planera för umgänge så blir det tjafs och han anklagar mig för att trakassera och förfölja honom när jag ifrågasätter varför han inte prioriterar sin son.

Pappan har i ett tidigare förhållande varit våldsbenägen framför sina andra barn, testats positivt på narkotika minst tre gånger senaste året samt förlorat körkort pga kört narkotikapåverkad x 2.

Han har hotat att ta sonen ifrån mig innan han ens var född, skriver ofta att han inte kan ha tre barn och vill varken vara med på läkarbesök, besök inför förskolestart, vab eller liknande.

Vad tror ni om mina odds? Eller sonens odds rättare sagt.

Men varför daltar du med honom? Ignorera honom, du behöver väl inte försöka få dom att umgås när pappan är så ointresserad. Ingen förlust för sonen. Och sluta ifrågasätt honom, du vet att han är ointresserad, så varför dra upp det.
Svar på tråden Vårdnadstvist...