• Anonym (tecken?)

Anhörig förmedlar tecken från andra sidan?

Hej! Det tar emot att skriva det här, då jag inte vill framstå som tokig, men känner ändå att jag behöver få detta ur mig och hoppas på någon respons av någon med kanske liknande erfarenheter, eller någon logisk eller hypotetisk förklaring. Att tillägga så är jag inte religiös, är lite av en skeptiker, tror inte på spöken och annat hokus pokus, men just detta kan jag inte få något grepp kring eller någon logik kring om det ens finns någon... ????

Ok, here we go!

En nära anhörig till mig valde att avsluta sitt liv för ett antal år sedan, år 2011. Det hela kom som en stor chock helt oväntat, sorg, fler frågor än svar. En fruktansvärd tragedi som jag tänker på med en klump i bröstet än idag tio år senare...

Det senaste ett, två åren ungefär, så har det inträffat flera gånger i veckan, ibland har det känts som att det sker varje dag, att jag alltid råkar titta på klockan på kvällen på telefonen, eller på den digitala klockan utan att vara medveten om vad klockan är när klockan är 20:11. Jag associerar detta till året då min kära anhörig valde att göra det ofattbara, och är och har blivit väldigt ångestladdade, att jag är orolig eller rentav rädd att råka titta på klockan just det klockslaget. Varför är det så? Är det en ren tillfällighet? Omedvetet selektivt seende? Försöker min anhörig förmedla något till mig? Eller är jag bara knäpp?

Just idag kom jag och tänka på då det snart är min anhöriges födelsedag, på lördag den 20 november.

Och just idag som jag inte tänkt på alls de senaste tio åren är att 20 november även är 20/11. ????

Hur kan jag finna ro kring detta? Detta påverkar mig varje dag, nästan varje kväll då detta klockslag gör denna tragedi sig påmind.

Jag vill försöka förstå, se och hitta nån logik kring detta men det är bortom det. Så nu kommer frågan jag aldrig trodde jag skulle ställa;

Försöker min avlidna anhörig ta kontakt med mig från andra sidan eller är det bara tillfällighet?

• Svar på tråden Anhörig förmedlar tecken från andra sidan?
  • Anonym (K)

Det är bara en tillfällighet.

• Friger

Nä då, du är inte tokig. Du plågas av det hela och du tänker ofta på saken. Även  ditt undermedvetet. Jag tror att ditt undermedvetna pratar med dig.

Har en liknande mekanism. Fast helt harmlös. Jag hajar till varje gång jag ser att klockan är 13.37. På datanördsspråk betyder det "elit". Jag kollar på klockan massor av gånger varje dag, ofta utan att tänka på saken. Då och då är klockan precis 13.37 när jag tittar och då hajar jag till. Känns som en tillfällighet. Men det är det så klart inte.

• Anonym (Nej)

Vi kollar på klockan hela tiden. Särskilt då vi sitter med enheter så mycket. Du tänker inte på de andra gångerna, men uppmärksammar det då klockan är just 20:11.

Beklagar din förlust. Förstår att det fruktansvärt tungt.

Svar på tråden Anhörig förmedlar tecken från andra sidan?