• Anonym (Frida)

Bisexuell - måste välja

Jag har man och ett litet barn men jag känner mig dragen till kvinnor också och har gjort hela mitt liv.

Det är en stor del av min identitet och något jag måste få leva ut. Är i nuläget deprimerad bland annat på grund av detta tror jag.

Samtidigt älskar jag min man och är väldigt kär i honom.

Har pratat med honom om detta och han är väldigt rak mot mig, om jag vill vara med en kvinna så är det slut mellan oss.

Han är sårad över detta. Eller liksom han sa att då är det bättre vi går skilda vägar. Samtidigt gör detta mig så ledsen eftersom jag känner att jag vill vara med honom livet ut. Att jag älskar honom innerligt.

Jag har fastnat i dessa tankar, vet inte vad jag ska ?välja?.

Känner mig låst , olycklig och har dåligt samvete.

Hur ska jag tänka? Finns det någon i samma situation?

• Svar på tråden Bisexuell - måste välja
  • Anonym (L)

Du kan inte älska din man särskilt mycket om du hellre rycker upp ert familjeliv för att kunna vara med vem du vill. Dina känslor är inte tillräckligt starka, helt enkelt. Du får välja mellan din man och att vara singel. Gör det som känns bäst för dig själv.

• Anonym (snus)

Majoriteten av bisexuella är monogama.

Det går inte att skylla att en vill ha en öppen relation på bisexualitet. Det är väldigt olyckligt när folk gör det eftersom det får bisexuella att framstå som oförmögna till monogami. En behöver verkligen inte vilja ligga runt för att en kan dras till båda könen.

• Anonym (Hmm)

Naturligtvis måste du välja. Det hade inte varit nån skillnad om en straight kvinna hade sagt till sin kille att hon vill ligga med andra killar.

• Anonym (Ziggy)

Omväxling förnöjer
    Livet är kort
    Det man inte vet mår man inte dåligt av

• Anonym (Mäh)

Det är detta som får bisexuella att få dåligt rykte - de få av er som menar på att det liksom inte ska "räknas" om ni svävar iväg med en annan partner, bara den har samma kön som ni...

En partner är en partner. Den du har nu ska naturligtvis inte acceptera otrohet från dig, oavsett vilket kön ditt nästa tilltänkta ligg har. Skulle du säga att du ville ligga med en kille skulle du inte förvänta dig förståelse av honom, eller hur? Men du vill ligga med en tjej, och DÅ ska han förstå och acceptera detta..?!

Du vill vara otrogen, punkt. Spelar ingen roll VEM du vill vara det med. I din partners läge skulle jag säga detsamma - då är det över.

Skärp dig för fan och göm dig inte bakom några egentillverkade regler för att du är bi.

• Anonym (Mäh)

För övrigt; vad får dig att tro att detta är speciellt? Tror du inte vi som är hetero OCKSÅ får välja bort de vi skulle kunna tänka oss att ligga med, för att vi vill hålla ihop med de vi lever med? 

• Anonym (Frida)

Ni som är hetero fattar inte från första början vad det rör sig om

• Anonym (L)
    Anonym (Frida) skrev 2021-11-23 14:48:35 följande:

Varför inte? Tror du att det är så synd om dig?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Frida) skrev 2021-11-23 14:48:35 följande:

Nähä, för heteropersoner tänder alltid bara på en i taget eller....? Hur skruvad syn har inte du på heteropersoner egentligen, fördomar!
  • Anonym (Three's a company)

Håller med de som skriver att det inte är någon skillnad bara för att du vill ligga med en annan kvinna istället för en annan man.
    Tror inte att din man i grunden bryr sig speciellt mycket vem det är du skulle ligga med. Det är det faktum att du skulle ligga med en annan som är huvudproblemet för honom.

Men ett alternativ (även om sannolikheten att han går med på det inte är så stor) kan ju vara att föreslå att ni har en trekant med en annan tjej? Tror som sagt inte att oddsen är jättebra för att han går med på det, men det är kanske värt att lyfta förslaget till honom om det är är så viktigt för dig att ha sex med en annan tjej?

Svar på tråden Bisexuell - måste välja