Så ledsen efter abort. Vän säger att det är mord
Skriver här för att jag är så ledsen och behöver stöd.
Jag gjorde nyligen en medicinsk abort i vecka 6, min andra abort. Det var inget lätt beslut men jag känner mig inte helt redo, särskilt inte när min pojkvän inte vill. Dessutom studerar jag och jag varken har eller har haft ett fast jobb så ekonomin hade inte varit den bästa. Vårt förhållande är inte så stabilt heller och jag känner mig inte tillräckligt mogen än.
Jag berättade om aborten för en vän och det borde jag inte ha gjort, eftersom hon tydligen är emot abort. Hon kallade mig mördare och sa att jag har dödat mitt eget barn, att hjärtat slår i vecka 6 och att det är som mord. Hon säger att jag borde ha fött barnet och tagit hand om det, att det hade löst sig med tiden.
Mådde dåligt innan hon sa detta och mår ännu värre nu. Känner mig som världens hemskaste person och jag bara gråter. Vad ska jag ta mig till? Det känns som att abort var det bästa beslutet om man ska tänka logiskt men rent känslomässigt känns det för jävligt. Jag vill ju så gärna ha barn i framtiden och jag hade velat ha det nu om förutsättningarna hade varit bättre. Det känns inte som att jag är redo eller hade kunnat erbjuda barnet eller tillfälligt bra liv nu men jag vet ju inte hur det hade blivit.. kanske försöker jag bara komma med bortförklaringar..
Någon som har något bra att säga? Jag mår skit och gråter. Är det ett barn eller bara en cellklump i vecka 6? Hur dåligt samvete bör man ha? Är det mord? Är jag en hemsk människa eller varför var mitt beslut rätt?