Klagtråd - Ingen graviditet 2021 heller...
Som rubriken lyder, här klagar vi /skriver av oss, om allt och inget. Jag är inte intresserad av peppande ord eller solskenshistorier, snarare igenkänning.
När vi fick en tid för fertilitetsutredning innan sommaren kände jag hopp, att hjälp var inom räckhåll och min i flera år oregelbundna mens blev regelbunden under sommaren och utredningen. I september fick vi beskedet att allt såg bra ut, de kunde inte hitta några fel, förutom cellförändringar, tjoho. Det kändes tröstlöst för nu fanns ingen hjälp att få, vi är välkomna tillbaka om ett år igen om inget hänt. ETT ÅR. Det känns som en evighet jag inte står ut med. Och som ett brev på posten blev nästa cykel 38 dagar, kände mig fånig när jag gick och köpte graviditetstest men den var ju så regelbunden månaderna innan..
Det känns som att tiden rusar förbi samtidigt som den står till. Jag är 30+ och känner mig stressad även över de.
Igår var det någon som la upp bilder på sin överrasknings babyshower och idag var första bilden på facebook en ultraljudsbild. Funderar på att ta en paus ifrån instagram och facebook men vad ska jag då skrolla i min orkeslöshet.
Dagar jag inte jobbar har jag 0 lust för något, det är som mitt undermedvetna håller ihop jobbdagar och tar paus lediga dagar. Jag har funderat på sjukskrivning men nu är det jul och jobbet behöver mig. Ett jobb det är en pärs att gå till.
Jag tog examen förra året, har aldrig vart stoltare över mig själv, men det finns knappt några jobb och de jag söker hör jag aldrig tillbaka ifrån. Jag har sökt jobb i flera år men tror att det vilar en förbannelse över mig, det låter tramsigt jag vet, men är det något jag är bra på så är det att jobba och en arbetsgivare som har mig ska skratta sig lycklig.
Ut över de har jag en allvarlig familjesituation jag behöver agera på, men jag orkar inte...
Hit me med mer klag tack!