Vi som planerar barn 2023
Skoj med en 2023 tråd.
Blev en del svammel.
Kort version: förhoppningsvis blir det syskon 2023. Jag vet bara inte riktigt när jag vågar börja prpva
Vi är överens om att det börjar bli dax att försöka få ett syskon till vår son som är född oktober 2020. Problemet är bara att jag verkligen inte ser framemot att vara gravid igen. Jag mådde jättedåligt, illamående till vecka 21 därefter foglossning och till sist preeklampsi, så hur mycket jag än vill ha ett syskon känner jag mig inte redo.
En del av mig vill börja försöka i juni för jag är rädd att det ska ta tid (trots att sonen blev till på andra försöket) och att jag tänker det blir lättare att vara hemma med en spädis och sonen under våren (om det tar sig) än under hösten, men det känns för nära.. Sen är jag lite bekymrad över tanken att föda under sommaren så jag vill nog skippa det. En bebis i September 2023 känns optimalt på andra sätt, sonen är större och klarar mer själv, förhoppningsvis blir rs säsongen senare det året, men tanken på att behöva kånka ut spädis i höstrusket oavsett väder känns sådär. Känner mig splittrad. Vad tänket ni som redan har barn?