Inlägg från: Gravidmedförstabeben |Visa alla inlägg
  • Gravidmedförstabeben

Gravid med först barnet

Det är så att jag är gravid med mitt första barn och nämligen inte vet så mycket heller om graviditet jag är beräknad juni månad 2022 och till min fråga då i vilket datum blev bebisen befruktad och i vilken datum hade jag sex som denna graviditet skedde i jag har så glömsk hjärna nu med denna graviditet så vill få svar på min fråga och om någon vet när jag hade ägglossnings min senaste mens var 29 augusti 2021 oregelbunden?!

• Svar på tråden Gravid med först barnet
  • Gravidmedförstabeben

Min fundering och fråga är bara om jag är beräknad juni 2022 vilken månad blev jag gravid i och vilken månad hade jag sex i som denna graviditet skedde i om jag är beräknad alltså juni 2022

• Gravidmedförstabeben

Okej men jag litar inte på min mens kalender kan barnmorskan räkna ut exakt befruktning när min senaste mens var när barnet blev gjord osv?

• Gravidmedförstabeben

Nej det jag menar är alltså om jag är gravid i 9 månader och är beräknad juni enligt ultraljudet då har väll barnet blivit befruktad september månad och den månaden har jag väll haft sex och då denna graviditet skedde i

• Gravidmedförstabeben

Ja det har jag men det jag menar är om jag inte minns kan barnmorskan genom att mäta barnet och räkna därifrån veta när jag hade mens och blev befruktad

• Gravidmedförstabeben

Jo jag vet jag hade mens 29 september fram till 3 september men min hade 20 dagars mens cykel dagar och hade sex 3 september natten så hur räknar man här då

• Gravidmedförstabeben

Det låter väldigt konstigt då jag är inte beräknad maj utan är beräknad juni 2022 jag minns att min senaste mens var 29 augusti fram till 3 september och jag minns att jag hade samlag från 3 september natten framåt varje dag så hur kan jag vara beräknad som du säger maj

• Gravidmedförstabeben

Okej ja det stämmer det jag minns är att min senaste mens var 29 augusti och hade samlag 3 september och framåt och är beräknad juni enligt ultraljudet men när jag kollar min mens kalender så står det att jag hade 20 mens dagar så förstår inte!!!

Svar på tråden Gravid med först barnet