Ångrar abort:((
Jag gjorde abort för ca. en månad sen som jag ångrar så mycket:(( Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare men det är som att min kropp skriker efter barn, efter det. :( Har inga barn sedan tidigare och även om man haft längre förhållanden som ändå varat ett par år så har den där "riktiga" barnlängtan aldrig riktigt infunnit sig. Är +34 år och inser samtidigt att min tid "rinner iväg". Och förstår att det är konstigt att jag aldrig haft den här längtan förut. Men jag inser nu att jag vill ha barn och ångrar såklart mitt beslut. Hade tunnelseende och kunde bara se en utväg där och då:(. Har egentligen inte kunnat tänka på något annat sen dess.
Sedan aborten har tankar på barnet dykt upp, barnvagnar, barnkläder, tänker på barnets små händer och fötter :( Och har även tänkt ut ett namn till barnet.
Förstår ju att det låter helt sjuk (?). Men önskar bara att jag kunde få tillbaks det och få det ogjort eller att barnet skulle ha överlevt:(. Vill ha tillbaks "mitt barn" nu:((((. Har inte vågat testa mig med efter det heller för vet inte hur jag skulle ta ett minus på stickan. :( Var så oförberedd när jag plussade, aldrig tänkt eller föreställt mig hur ett liv med barn skulle se ut (självklart att man tänkt tanken), men aldrig att man rannsakat sig själv på det sättet som nu. Fattar inte att man inte blev mer ifrågasatt av vården eller att dom inte ställde några frågor alls, vad man tänker om t.ex. barnafödande, fertilitet, etc. också med tanke på ens ålder, vilket hade kunnat få mig att iallafall tänka tanken om hur en vardag med barn hade sett ut. Fattar inte att vården kan ta så lättvindigt på ett så stort beslut. Förstår såklart att man har aborträtt men att det sker utan några som helst samtal eller frågor innan. Jag vill ju såklart har barn och inser nu vad jag gjort:///
Önskar att jag hade tänkt att "allt löser sig", istället för att tänka på det som varit och allt det negativa. Eller varit rädd. Man hade ju fixat det:(((. Vet inte om det är normalt att känna såhär efteråt och hur går man vidare? :( har även funderat på om man skulle skaffa barn som ensamstående om ett år om man inte träffar någon partner och om man nu ska börja förbereda sig för det. Men vet inte hur jag ska gå vidare här och nu när min kropp skriker efter barn som den gör nu:(. Och snälla, kom inte med dömande kommentarer, vet inte hur jag ska klara av det. :/