• awesomesauce

Barn under 1 år sjuka med Covid

Jag och min man har fått Covid och min 8 månaders har nu också blivit sjuk (hon är ju inte testad men antar ju såklart att det är Covid med). Hon har mest snuva och lätt hosta. Har ingen feber och beter sig för det mesta som vanligt så är inte direkt orolig.

Jag undrar om några andra har barn under 1år som fått detta och vilka symptom hade dem och hur länge var dem sjuka? 

• Svar på tråden Barn under 1 år sjuka med Covid
  • Anonym (Inlagd)

Min dotter hade covid när hon var precis ett år. Vi blev inlagda för hon hade svårt att syresätta sig.

• Anonym (Kanske)

Jag är i princip helt säker på att min dotter hade det och smittade mig. Då var hon väl två år så lite äldre. Hon hade extremt lätta symptom. Tror att hon hade feber en förmiddag typ sen blev det inget mer. Men de hade haft covid på förskolan veckan innan och jag fick symptom exakt fem dagar efter och hade typ inte träffat någon annan. Så väldigt lindrigt.

• awesomesauce
    Anonym (Inlagd) skrev 2022-01-05 09:25:23 följande:

Min dotter hade covid när hon var precis ett år. Vi blev inlagda för hon hade svårt att syresätta sig.

Vad tråkigt :( Allt är bra med henne nu hoppas jag.
    Hur var hennes symptom innan hon behövdes läggas in?

• Anonym (Inlagd)

Hög feber, hosta och förkylning. Typiska förkylningssymptom. Jag och min man fick det först och smittade sedan henne. Hon blev testad på sjukhuset så vi vet att det var covid hon hade. Hon mår idag bra.

• Auroravilmer

Min son (4 mån) och jag hade covid över jul. Han var lite snorig och hostade, andra dagen hade han feber som högst 38,8°. Blev frisk bara någon dag efter det??

• Ebo88

Jag och min dotter fick covid hösten 2020. Då var hon 4 månader. Hon hade feber till och från i 5 dagar men i övrigt så mådde hon bra.

Vi ringde 1177 första kvällen som hon fick feber så den inte gick ner med ipren/Alvedon. Hon är prematur så vi var lite nervösa och fick komma in till barnakuten och då tog dom ett test på henne, men alla andra värden såg bra ut. Vi fick åka hem när febern började gå ner.

Jag själv hade som en mild influensa och värk i kroppen och var sjuk i ca 2 veckor. Sambo var hemma i karantän med oss men fick aldrig ett symptom även om han blev smittad

• Anonym (14)

Min dotter var lite över året, 14 månader och hon hade det först och testades, och smittade oss föräldrar.

Hon var lite snuvig en kväll och bra efter det

Svar på tråden Barn under 1 år sjuka med Covid