Omikron
Någon som vet hur snabbt omikron smittar?
Kan det vara rimligt att bli smittad och få feber inom 1 dygn?
Någon som vet hur snabbt omikron smittar?
Kan det vara rimligt att bli smittad och få feber inom 1 dygn?
Nej, det är ingen som vet. Det krävs mer forskning på området.
Nej, det är ingen som vet. Det krävs mer forskning på området.
Jag vet inte vilken typ av covid jag har, men jag träffade personen som smittade mig och blev sjuk två dagar senare.
Eftersom jag bor i Skåne och är vaccinerad så är risken i alla fall större att det är omikron än att det inte är det.
Jag träffade ett barn vars pappa hade bekräftad smitta i måndags. Träffade alltså inte pappan. Barnet var frisk. På onsdagen testade jag positivt.
Jag träffade ett barn vars pappa hade bekräftad smitta i måndags. Träffade alltså inte pappan. Barnet var frisk. På onsdagen testade jag positivt.
Nope!
Nope!
Var samma med personen som smittade mig, han har absolut noll symptom, inte ens lite hosta.
Du startade samma tråd igår, räcker det inte med en?
Strunta i idioten du har som kollega. Om hon fortsätter hålla på som hon gör, gå till chefen.
Förlåt om jag gjorde nån upprörd för att jag startade två liknande trådar dagarna efter varandra men tack till alla som svarat det hjälpte mig väldigt mycket
Jag läste någonstans precis när omikron började ta fart, att den kunde smitta på bara några timmar?
Smittan kan ju ske direkt. Tror det är inkubationstiden du frågar om; dvs den tid som går från smitta till uppträdande av de första symptomen. Inkubationstiden har uppskattats till 1–14 dagar (men vanligtvis uppträder symtomen cirka 4–5 dagar efter smittan).
^ Frågetecknen ska vara streck.