Inlägg från: New Dawn |Visa alla inlägg
  • New  Dawn

Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

Anonym (anonym) skrev 2022-01-17 15:26:35 följande:
    De flesta tränar för att ökad syresättning är bra för hjärnans funktion, och för att bli gladare, mer produktiv, mer skarp och kvicktänkt. (om man tränar kondition.)

Styrketräning är bra för att orka mer i vardagen utan att få ont. Rumpmuskler har inte ett skit med styrka i vardagen att göra. Benmuskler, armmuskler, rygg- och magmuskler har det däremot. Liksaså kondition.

Återigen, som har tagits upp i tidigare trådar, de flesta som är överviktiga och ohälsosamma i Sverige är MÄN. 57 procent av männen i Sverige är överviktiga i Sverige. 46 procent av kvinnorna i Sverige är överviktiga.

Alltså, är det MÄN som grupp som är mer ohälsosamma än kvinnor. Kvinnor 'tar hand om sin kropp' bättre än män. 

Har sett så många män med kulmagar att det är skrattretande vad de snackar skit om kvinnors kroppar. 
    👍
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Flöjt skrev 2022-01-17 00:34:34 följande:
    Okej. Så kvinnor resonerar såhär "Jag bryr mig inte om min man åtrår mig och jag tänker inte på något sätt göra mig själv attraktiv för honom eftersom det finns minst 200 män som vill ligga med mig även om jag väger 200kg + jag hade kunnat ta betalt för sex".

Tack då fick jag mitt svar på frågan i TS.
    Jag tror att väldigt många kvinnor vet och känner att männen åtrår dem, men olika typer av rumpa, så det finns ingen speciell anledning att träna av den anledningen. Det kanske tom är så att det finns fler kvinnor som har problemet att mannen tänder för mycket på dem, och vill ha sex lite för ofta.
    Om de tränar är det nog mer för hälsa, styrka och kanske självkänsla. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?