Inlägg från: Anonym (Yu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yu)

Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

Anonym (Lite bortkastat med rumpövningar?ar) skrev 2022-03-29 20:32:32 följande:
    För att rumpövningar känns ineffektiva. Helt ärlig nu. Har fått avsevärt bättre resultat på rumpan av att träna basövningar än vad jag fick av rumpövningar. Knäböj och marklyft= röven på köpet.

Inte för att jag har en jätteröv på något sätt men den har blivit betydligt större och "putigare" sedan jag började träna annorlunda.  
    Jag vet nu svarar jag på något från 3 år sedan men det känns fortfarande relevant.

Jag är kvinna, har styrketränat i mer än 10 år och har alltid fokuserat på basövningar; knäböj, marklyft och bänkpress. Efter två graviditeter och lite fokus på gymmet så kom jag tillbaka med en rätt platt röv. Jag bestämde mig för att faktiskt prova mig på renodlade rumpövningsprogram och jävlar vad min röv utvecklats. Jag har alltid varit stolt över min rumpa men nu är det på en helt annan nivå. 

Jag har aldrig riktigt kört hip thrust, RDL, Bulgarian Split Squats men jäklar vad bra de är. Jag har helt plötsligt en shelf-röv istället för bara en vältränad en. 

För mig gav det ett helt annat resultat att köra rumpövningar (och självklart basövningar också). 
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?