Inlägg från: Livet är hårt |Visa alla inlägg
  • Livet är hårt

Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

ja det kan man fråga sig. jag betalar både gym medlemskap och protein til tjejen. hon måste se bra ut annars kan det vara. 

• Livet är hårt
    Anonym (Yu) skrev 2025-02-23 12:42:20 följande:
    Jag vet nu svarar jag på något från 3 år sedan men det känns fortfarande relevant.

Jag är kvinna, har styrketränat i mer än 10 år och har alltid fokuserat på basövningar; knäböj, marklyft och bänkpress. Efter två graviditeter och lite fokus på gymmet så kom jag tillbaka med en rätt platt röv. Jag bestämde mig för att faktiskt prova mig på renodlade rumpövningsprogram och jävlar vad min röv utvecklats. Jag har alltid varit stolt över min rumpa men nu är det på en helt annan nivå. 

Jag har aldrig riktigt kört hip thrust, RDL, Bulgarian Split Squats men jäklar vad bra de är. Jag har helt plötsligt en shelf-röv istället för bara en vältränad en. 

För mig gav det ett helt annat resultat att köra rumpövningar (och självklart basövningar också). 
    ja det du är kallas för hyper responders. finns tjejer som tränar rumpa 2  månader och plötsligt känner man inte igen dom. sen finns det dom som går år ut och år in och det ser ut som det är första dagen på gymmet. samma för killar .vissa killar får inga muskler medans andra får massiva på kort tid.  jag själv är tyvärr en no responder och det syns knappt att jag tränar fast jag lägger mycket tid på träning och kost. tjejen tränade i en månad och  blev super fit väldigt fort. jag viste att hon var en hyperrespoder för att hon hade en hel del muskler fast hon inte tränade på gym. det var som att hälla bensin på elden . medans jag sitter fast och kör samma vikter år efter år . en tjej på gymmet började med 80 kg i benpress efter bara 6 månader körde hon 250 kg i benpressen. hyper responder har genetic för att bygga muskler.
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?