• Flöjt

Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

• Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?
  • Anonym (M2)

Jag vill ju ha starka armar och tränar hela kroppen även rumpa men tycker inte rumpövningarna gör så mycket skillnad för hur den ser ut? Men jag tränar ju inte på så hög nivå heller. Är det rumpan på de som är muskliga i kroppen utan nåt fett typ som du gilla?

• Anonym (Kvinna)

Varför tror du att kvinnor skulle ha något intresse av att rätta sin träning efter just dina preferenser? Finns ju karlar som diggar små rövar också. Om du gillar stora rövar så får du väl hålla dig till kvinnor som lever upp till dina preferenser. Men inbilla dig inte att någon kvinna ser det som sitt uppdrag här i livet att förse dig med stora rövar att glo på. 

Jag skulle aldrig orka leva med en karl som har en massa krav på mitt utseende som är raka motsatsen till hur min kropp ser ut. Nej tack, jag har nog med skit som jag måste anpassa mig efter i livet. En karl som gnäller om mitt utseende behöver jag lika mycket som ett hål i huvudet. Då lever jag hellre själv. En karl ska vara som en krydda i livet inte en belastning. 

• Anonym (Intressant)
    Anonym (Grejen) skrev 2022-03-11 10:49:32 följande:

Vadå pga ojämställdhet? Det är så naturen ser ut. Jag vill inte behöva döda barn, men jag är kvinna och det är så naturen ser ut. 

Jag förstår inte riktigt vad du menar. 
    Menar du aborter? 
  • Anonym (Intressant)
    sextiotalist skrev 2022-03-11 10:19:55 följande:
    Nja, om man påstår att ens preferenser är det som är det enda sanna, då får man nog svar.
    Han frågade varför inte kvinnor tränade sin rumpa, och fick svar där de flesta inte bryr som vilka preferenser han hade, inte att hans preferenser han hade
    Så jag får säga att det är fel om? 
    *Kvinnor väljer rika män före fattiga
    *Kvinnor väljer män baserat på deras kroppslängd och penisstorlek
    *Kvinnor väljer smartare män före män med lägre iq
    *Kvinnor som vill att sex ska vara på deras villkor
    ?

Stödjer inte ts om att kvinnor ska ha fina rumpor men jag känner inte igen det när kvinnor klagar på män att man då få ge kritik utan det handlar exempelvis om rätt till deras kroppar. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Intressant) skrev 2022-03-12 19:42:45 följande:
    ?

Stödjer inte ts om att kvinnor ska ha fina rumpor men jag känner inte igen det när kvinnor klagar på män att man då få ge kritik utan det handlar exempelvis om rätt till deras kroppar. 
    De flesta män väljer också hellre en kvinna med ordnad ekonomi framför en tiggare utanför Coop, att hon ska vara smart osv. 

Vad är skillnaden?

Det är ingen som har sagt att man inte får ha preferenser i sex och kärlek, det man vänder sig mot är att någon på internet vill diktera för kvinnor att de måste träna rumpan för att bli snyggare för honom - främlingen som ingen känner. 

Att han går igång på rumpor är väl inget problem? De flesta män går igång på kvinnliga attribut. 
  • sextiotalist
    Anonym (Intressant) skrev 2022-03-12 19:42:45 följande:
    ?

Jag tycker det är lika fel om en kvinna dikterar villkoren för hur alla män ska vara. Jag går inte och svarar på samma sätt om det är en kvinna som skulle ställa motsvarande krav. Kvinna som jag är
  • Anonym (M2)
    Mrs Moneybags skrev 2022-03-14 09:13:42 följande:
    De flesta män väljer också hellre en kvinna med ordnad ekonomi framför en tiggare utanför Coop, att hon ska vara smart osv. 

Vad är skillnaden?

Det är ingen som har sagt att man inte får ha preferenser i sex och kärlek, det man vänder sig mot är att någon på internet vill diktera för kvinnor att de måste träna rumpan för att bli snyggare för honom - främlingen som ingen känner. 

Att han går igång på rumpor är väl inget problem? De flesta män går igång på kvinnliga attribut. 
    TS dikterar inte att någon måste någonting
  • sextiotalist
    Anonym (M2) skrev 2022-03-14 09:37:47 följande:
    TS dikterar inte att någon måste någonting

Han dikterar inte men ser sina egna preferenser som de enda gällande.

En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

Alla killar?

Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

• Anonym (M2)
    sextiotalist skrev 2022-03-14 09:40:14 följande:

Han dikterar inte men ser sina egna preferenser som de enda gällande.

Alla killar?

om du vill tolka det så bokstavligt, TS menar nog att han upplever är väldigt vanligt bland killar

i vilket fall dikteras ingenting utan han ställer frågor 

jag ser ingen anledning att tolka honom på det mest skitnödigt möjliga sättet
  • Anonym (Peter)

Han ställer frågor om varför kvinnor inte vill bli så attraktiva för män som möjligt, eller hur?

Anonym (M2) skrev 2022-03-14 10:01:59 följande:
    om du vill tolka det så bokstavligt, TS menar nog att han upplever är väldigt vanligt bland killar

i vilket fall dikteras ingenting utan han ställer frågor 

jag ser ingen anledning att tolka honom på det mest skitnödigt möjliga sättet
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?