• Flöjt

Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

• Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?
  • New  Dawn
    Flöjt skrev 2022-01-17 00:34:34 följande:
    Okej. Så kvinnor resonerar såhär "Jag bryr mig inte om min man åtrår mig och jag tänker inte på något sätt göra mig själv attraktiv för honom eftersom det finns minst 200 män som vill ligga med mig även om jag väger 200kg + jag hade kunnat ta betalt för sex".

Tack då fick jag mitt svar på frågan i TS.
    Jag tror att väldigt många kvinnor vet och känner att männen åtrår dem, men olika typer av rumpa, så det finns ingen speciell anledning att träna av den anledningen. Det kanske tom är så att det finns fler kvinnor som har problemet att mannen tänder för mycket på dem, och vill ha sex lite för ofta.
    Om de tränar är det nog mer för hälsa, styrka och kanske självkänsla. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Livet är hårt

ja det kan man fråga sig. jag betalar både gym medlemskap och protein til tjejen. hon måste se bra ut annars kan det vara. 

• Anonym (?)

Jag gillar när rumpan dallrar och då bör den inte vara FÖR tränad. Oavsett, det är tjejerna själva som avgör om och hur mycket de vill träna sina rumpor.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Lite_sladdrig) skrev 2023-06-10 12:39:50 följande:

Jag gillar när kvinnors rumpor inte är så där fasta och hårda utan en aning hängande och sladdriga, på "rätt sätt". Det ger en lite mer "slampig" känsla och är mer upphetsande.

Det är precis det tjejer vill åstadkomma, vilja vara lite mer slampiga.
  • Anonym (wiwa)

Stjärthalvor som står ut likt en babians är inte snyggt på kvinnor i norden, ej heller naturligt. En sån överdriven storlek får man bara av att överträna stjärten eller göra en livsfarlig BBL. Båda alternativ riktigt korkade i min mening. 

Våra förfäder hade ingen nytta av att lyfta sina rumpor i timmar varje dag. Själv ser jag det som ett neurotiskt och ganska fåfängt beteende. 

Putstjärtar ser okej ut på de kvinnor som naturligt föds med såna, typ mörkhyade kvinnor i Afrikanska länder och i Sydamerika. 

• Anonym (H)
    Anonym (Hj) skrev 2022-01-17 00:24:47 följande:

Jag undrar samma sak-ish... Jag undrar varför inte alla killar tränar sin hjärna? Intelligens är tveklöst det absolut sexigaste och den mest attraktiva egenskapen hos män, så varför lägger ni tid på typ fucking datorspel, proteinpulver och fotbollsramsor? Sånt slöseri när ni borde läsa böcker, meditera och gå olika utbildningar och kurser.

Håller med! Män med hjärna är heta! Att se en man läsa en roman på ett café gör mig på riktigt kåt. Det är så sällsynt idag. Har tur som är ihop med en sådan man. Intelligens är det sexigaste som finns! Önskar att fler män fattade det 
  • Snälla Killen

Jag som kille har faktiskt aldrig fokuserat på en kvinnas rumpa i första hand.

Mer intresserad av allt som framsidan har att erbjuda, inklusive insidan ^^

• Anonym (Yu)
    Anonym (Lite bortkastat med rumpövningar?ar) skrev 2022-03-29 20:32:32 följande:
    För att rumpövningar känns ineffektiva. Helt ärlig nu. Har fått avsevärt bättre resultat på rumpan av att träna basövningar än vad jag fick av rumpövningar. Knäböj och marklyft= röven på köpet.

Inte för att jag har en jätteröv på något sätt men den har blivit betydligt större och "putigare" sedan jag började träna annorlunda.  
    Jag vet nu svarar jag på något från 3 år sedan men det känns fortfarande relevant.

Jag är kvinna, har styrketränat i mer än 10 år och har alltid fokuserat på basövningar; knäböj, marklyft och bänkpress. Efter två graviditeter och lite fokus på gymmet så kom jag tillbaka med en rätt platt röv. Jag bestämde mig för att faktiskt prova mig på renodlade rumpövningsprogram och jävlar vad min röv utvecklats. Jag har alltid varit stolt över min rumpa men nu är det på en helt annan nivå. 

Jag har aldrig riktigt kört hip thrust, RDL, Bulgarian Split Squats men jäklar vad bra de är. Jag har helt plötsligt en shelf-röv istället för bara en vältränad en. 

För mig gav det ett helt annat resultat att köra rumpövningar (och självklart basövningar också). 
  • Anonym (JJ)
    Anonym (Yu) skrev 2025-02-23 12:42:20 följande:
    Jag vet nu svarar jag på något från 3 år sedan men det känns fortfarande relevant.

Jag är kvinna, har styrketränat i mer än 10 år och har alltid fokuserat på basövningar; knäböj, marklyft och bänkpress. Efter två graviditeter och lite fokus på gymmet så kom jag tillbaka med en rätt platt röv. Jag bestämde mig för att faktiskt prova mig på renodlade rumpövningsprogram och jävlar vad min röv utvecklats. Jag har alltid varit stolt över min rumpa men nu är det på en helt annan nivå. 

Jag har aldrig riktigt kört hip thrust, RDL, Bulgarian Split Squats men jäklar vad bra de är. Jag har helt plötsligt en shelf-röv istället för bara en vältränad en. 

För mig gav det ett helt annat resultat att köra rumpövningar (och självklart basövningar också). 

Grattis till dig och bra jobbat! 

Låter som ditt hårda arbete har gett dig en riktig drömrumpa!

• Anonym (R)
    Anonym (?) skrev 2025-02-22 20:21:22 följande:

Jag gillar när rumpan dallrar och då bör den inte vara FÖR tränad. Oavsett, det är tjejerna själva som avgör om och hur mycket de vill träna sina rumpor.

Håller med, dallrande rumpor är sexigast. Men håller helt med att det är tjejerna som ska välja om de vill träna rumpan eller inte. Det är väl självklart. 
  • Anonym (C)
    Anonym (R) skrev 2025-02-23 13:14:17 följande:
    Håller med, dallrande rumpor är sexigast. Men håller helt med att det är tjejerna som ska välja om de vill träna rumpan eller inte. Det är väl självklart. 
    Helt ok att ni tänder på dallrande rumpor. Önskar att fler män fattade att det är kvnnans val helt om hon vill träna eller inte.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (C) skrev 2025-02-23 14:09:03 följande:
    Helt ok att ni tänder på dallrande rumpor. Önskar att fler män fattade att det är kvnnans val helt om hon vill träna eller inte.
    Det är kvinnans val hur hon vill uppfattas.
  • Snälla Killen
    Anonym (Haha) skrev 2025-02-23 21:15:37 följande:
    Det är kvinnans val hur hon vill uppfattas.
    Aaaamennn!!!!
    Snäll? Definiera snälla...
  • Livet är hårt
    Anonym (Yu) skrev 2025-02-23 12:42:20 följande:

ja det du är kallas för hyper responders. finns tjejer som tränar rumpa 2  månader och plötsligt känner man inte igen dom. sen finns det dom som går år ut och år in och det ser ut som det är första dagen på gymmet. samma för killar .vissa killar får inga muskler medans andra får massiva på kort tid.  jag själv är tyvärr en no responder och det syns knappt att jag tränar fast jag lägger mycket tid på träning och kost. tjejen tränade i en månad och  blev super fit väldigt fort. jag viste att hon var en hyperrespoder för att hon hade en hel del muskler fast hon inte tränade på gym. det var som att hälla bensin på elden . medans jag sitter fast och kör samma vikter år efter år . en tjej på gymmet började med 80 kg i benpress efter bara 6 månader körde hon 250 kg i benpressen. hyper responder har genetic för att bygga muskler.
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?