Inlägg från: PrincessDalia |Visa alla inlägg
  • PrincessDalia

Gravid, vill gå ner i vikt, någon mer?

Jag har fortfarande många gravidkilon kvar sedan förra graviditeten. Är nu gravid igen. Hade just börjat försöka leva mer hälsosamt. Skulle gärna tappat några kilon innan jag börjar lägga på mer vikt för denna graviditet men på ett sätt som inte påverka bebis negativt. Någon annan som är gravid och försöker ändra matvanor/ träningsvanor? Vad har ni för plan? Tänkte att vi kanske kunde peppa varandra lite här och komma med tips! Glad

• Svar på tråden Gravid, vill gå ner i vikt, någon mer?
  • PrincessDalia

Låter som om ni båda har bra metoder! jag har under senaste året varit en riktig godisgris så försöker säga nej till sötsaker nu och har lyckats bra de senaste två veckorna. Men vill inte vara för extrem för är man bjuden på kalas så tar jag ändå liiite. Försöker också undvika att hämta om. Har annars nästan alltid ätit två portioner av maten men tar nu en lagom första portion och sedan inget mer. Har typ nästan alla gravidkilon kvar ( var innan smal) så det Där med att ha som målvakt stå still i vikt denna grav. lät smart tycker jag. Vad sa dietisten? 

Svar på tråden Gravid, vill gå ner i vikt, någon mer?