Klåda av Mirena sprial?
Hej! Jag satte förra året in en Mirena spiral i slutet av Maj och utvecklade efter cirka 1,5-2 månader grov klåda på kroppen som inte vill ge med sig. Testat allt. Lagt flera tusenlappar på dyra krämer mot torr hy. Har ingen eksem eller synliga utslag. Bara grov klåda.
Jag har behandlat mig/partner och mitt hem för skabb flera gånger NOGA utan resultat och ingen i min närhet har klåda och inte heller min partner.
Inga mat allergier.
Men upplever att klådan blir värre strax innan jag ska få mens och aldrig upplevt detta tidigare.
Gått igenom sängen kikat efter vägglöss och allt möjligt utan resultat.
Jag står inte ut med dessa stickningar i huden och långa nätter i grov klåda. Det påverkar hela mitt humör och min vardag. Orkar inte mer. Fötter, huvud, bröst, rygg, rumpa, ben, händerna det kliar ÖVERALLT.
Finns det fler som har fått GROV klåda över hela kroppen av Mirena spiralen? Mina läkare säger att det inte finns någon koppling och de kan inte hjälpa mig då de inte vet vad det är. Har lämnat massa olika prover, läkare har kikat på huden och allt möjligt.
Vore tacksam om det finns någon som kan informera att detta kan ha ett samband och försvann symtomen när spiralen togs ut. Den är annars fantastisk och tar helst inte ut den i onödan.....