Min kompis ska alltid låna mina nya kläder
Min kompis ska alltid låna mina kläder så fort vi ska gå på en fest eller liknande. Jag brukar alltid låna ut till henne men problemet är att hon alltid vill låna mina nya och "speciella" plagg som jag själv inte ens hunnit använda. I somras lånade hon alltid mina nya klänningar på alla fester och då kändes det inte lika kul själv och använda dem sen efter henne. Själv köper hon aldrig kläder och brukar skylla på att hon "aldrig hittar något fint" att köpa. Hon klagar dessutom alltid på att jag shoppar för mycket kläder men ändå ska hon alltid låna mina kläder så känns ju lite sådär. Dessutom har hon 10 gånger så mycket pengar på hennes konto och känns lite som att hon "utnyttjar" min garderob för att hon själv är för snål för att spendera pengar på festkläder.
Lånar såklart ut lite mer basplagg men känns tråkigt att låna ut alla speciella toppar osv när jag suttit i flera timmar online för att hitta dem. Vet inte hur jag ska göra när hon frågor för känner mig så dryg när jag säger nej. Hur ska jag säger nej på bästa sätt och hur hade ni gjort i min sits? Mvh