Gjort abort, ångrat direkt efter....hur går man vidare?
Jag är snart 32 och kände när jag blev gravid att jag inte ordnat körkort, pluggat färdigt och inte haft iallafall ett jobb på sidan om. Har ett eget företag men det har gått sämre på sistone.
Jag har haft svårigheter att bli gravid över 3 år, fick äta två kurer av ägglossningstimulerade tabletter men inget hände. När jag slutade med dem blev jag gravid. Så chockad och så oväntat. Precis när jag skulle ta tag i livet och ordna så jag blir mer självständig. Fick panik. Sambon ville behålla men samtidigt kände jag det blev lite jobbigt ibland då han kunde överreagerar över allt möjligt, bråka t ex som en picknick korg jag glömde ute en hel kväll kändes ju inte roligt. Jag hatar att bråka och vill bara lösa allt direkt medan han ibland kan förstora upp det.
Men jag kände att barnet var efterlängtat. Men samtidigt hade jag världens illamående och mådde hemskt. Tänkte när barnet är ute så har jag varken jobb, utbildning eller körkort. Jag vill ha en grund att stå på...
Jag ångrar aborten från samma sekund jag såg den på ultraljudet. Men allt gick så snabbt. jag vill vara världens bästa mamma, och skulle göra allt för den. Hur kan det gå så fel.. och snälla var inte elaka jag går redan igenom ett helvete.