• DrChocolate

Mitt barn ogillar min kille

Hej! 
    Min 4,5 åriga dotter ogillar min nya kille. Han försöker leka med henne och försöker verkligen men hon verkar inte gilla honom. Hon vill inte prata om honom heller. 
    Annars har hon alltid gillat mina vänner, varenda en. Vi har sen inte riktigt berättat för henne att vi är ett par. 
    Jag har haft ensam vårdnad över henne sedan hon föddes då hennes pappa bor i ett land långt bort. Så det har bara varit vi två sen hon föddes. 

Någon som varit i liknande sits? 

• Svar på tråden Mitt barn ogillar min kille
  • Tomteland

Spontant tänker jag att hon märker att ni inte beter er som de vanliga vännerna och du beter er (tänk kramar smekningar blickar pussar).

Skulle jag ge ett förslag på lösning så är det nog att försöka få henne i sammanhang där killen blir en positiv sak ur hennes synvinkel.
    Om det så är så enkelt som att han köper glass åt henne.

Inte helt lätt med en småttings sinne.

Jag har rakt motsatt problem, jag har blivit långt mer populär hos ett barn än vad hans mamma och pappa är.
    Fördelen är att han kan ringa o fråga om man måste borsta tänderna eller något annat, säger jag att man måste borsta tänderna så gör han det utan klagomål.

Har försökt minska min roll men det är inte helt lätt det heller men jag tror det börjar gå åt rätt håll.

Svar på tråden Mitt barn ogillar min kille