Vet inte vad jag vill
Varit med min man i 7 år. Vi hade med oss 2 barn var in i förhållanden som går på låg- respektive mellanstadiet nu. Jag har längtat efter ett gemensamt barn med min man i många år, men på grund av vår livssituation bestämde vi ändå att vi inte kommer att skaffa fler och min man genomförde en vasektomi.
Men nu är jag gravid i alla fall. I vecka 5 enligt senaste mensen.
Mitt hjärta vill så gärna behålla men hjärnan säger nej av följande anledningar:
1. Ekonomi. Vi har tyvärr svårigheter att få vardagen att gå runt som det är, ett barn till gör det inte enklare.
2. Boende. Vi bor idag så att alla barnen har vars ett sovrum medan vi sover i vardagsrummet. Hur ska vi göra med ett barn till? Det finns inga större boenden att hyra som vi har råd med och vi kan inte köpa något om vi inte vinner på lotto. Rummen är relativt små och alla är i en ålder där de kommer att behöva egna rum de närmaste 10 åren.
3. Egentid. Vi kan säkert få lite hjälp någon timme här och där när den tiden är inne men idag har vi möjlighet att se på bio ensamma, går på museum, promenera vid havet och bo på hotell ibland. Vi har även gjort kortare resor utomlands utan barnen. Denna möjligheten försvinner ju med ett gemensamt barn.
4. Tid för de barn vi redan har. De kräver mycket med läxor, aktiviteter och kompisar redan.
Men.. så är det ju så himla stort och fantastiskt och något av det absolut bästa som finns i hela världen att få barn. Jag ångrar ingen av mina barn och jag har ju gråtit så oändligt mycket tårar av barnlängtan de senaste åren. Nu står jag här, det här är min absolut sista chans att få barn med mannen jag älskar.
Hjälp mig!!