• Snöbollsvit

Skall vara både kungligt & bibliskt

Hej, 

Behöver tips på pojknamn som är BÅDE (om möjligt) kungligt och bibliskt som exempelvis Filip som är ett kungligt namn men samtidigt bibliskt (kommer från namnet filippos/Filippus) 

• Svar på tråden Skall vara både kungligt & bibliskt
  • Anonym (Trollet Wachtmeister)
    Johan (av Johannes) och Jakob är kungliga svenska namn som samtidigt är bibliska. Det finns ju nu också en liten prins som heter Gabriel och dessutom en prins Daniel (ingift då), i båda fallen bibliska namn.

Går man till andra länders kungahus finns t.ex. de bibliska namnen Andreas (prins Andrew av Storbritannien) respektive Peter (den ryske tsaren med epitetet ?den store?; namnet kommer förstås av Petrus).
  • Anonym (Google is your friend)
    Snöbollsvit skrev 2022-02-13 11:28:49 följande:
    Jag menar ju kungliga namn och inte enbart från bibeln som det du länka till 
    Suck... Har du ens läst artiklarna....?
    Snöbollsvit skrev 2022-02-13 11:28:49 följande:
    Jag menar ju kungliga namn och inte enbart från bibeln som det du länka till 
    Ursäkta ts men exakt vad tror du en regent är?? EN KUNG.
  • Snöbollsvit
    Anonym (Google is your friend) skrev 2022-02-13 11:45:47 följande:
    Ursäkta ts men exakt vad tror du en regent är?? EN KUNG.
    Men jag är inte ute efter kungliga namn från juda/gamla testamentet!!!!!
    Snöbollsvit skrev 2022-02-13 12:06:08 följande:
    Men jag är inte ute efter kungliga namn från juda/gamla testamentet!!!!!
    Om det bara är NYA testamentet som duger kunde du ha varit tydligare!

!!!!! <------ Här har du några tillbaka så du kan fylla på lagret igen. Snöboll.
  • Anonym (Trollet Wachtmeister)

Själv utgick jag från att ts efterlyste svenska, kungliga tillika bibliska namn och lade även till ett par från övriga Europa, men när jag ser att David gillats, som väl enbart varit kungligt namn i det gamla Israel, blir jag lite fundersam.
    Nåväl, ts får ta en titt på mitt tidigare inlägg (#5) och se om det är något för henne/honom. 

Svar på tråden Skall vara både kungligt & bibliskt