Rädddareninöden skrev 2024-12-16 07:38:58 följande:
Det är bara en tidsfråga innan ekonomin i Ryssland faller och Putin med den, dom blöder pengar till ett vansinnigt krig som Putin vill vinna för att få tillbaka den forna Sovjetiska glans. Men det går inte så bra för herrn, mycket går emot honom och jag ska gladeligen fira den dagen allt ramlar ihop som ett korthus. PUTIN ska ge fan i andras länder och se om sitt eget sjuka land och sin sjuka hjärna som mördar, våldtar och skadar barn, unga och gamla oskyldiga människor.
Håller i mångt och mycket med dig, utom att jag inte använder svordomar. Mitt ideal för ett nytt Ryssland vore en fullständig demokrati (i stället för dagens Putin-diktatur-bort med Putins regering) med parlamentarism och ett formellt statsöverhuvud av huset Romanov.
(Maria Vladimirovna Romanov är förmodligen den de flesta monarkistiska ryssar erkänner som släktens överhuvud)- En författning ungefär som Danmarks är ,mitt absoluta ideal - dvs fullt ut demokrati men monarken har lite fler parlamentariska uppgifter än i Sverige. (I Danmark har nämligen kung Frederik vissa av de uppgifter talmannen har i Sverige). Jag har för mig att Marias son, sonhustru och sonson redan bor i Moskva och arbetar med hjälparbete/välgörenhet av någon form. Jag gillar släkten Romanov - till vilken Putin inte alls är arvtagare som jag ser det. ( av mina favorit monarker i Ryssland, Elizabeth I, hade förmodligen en ukrainsk hemlig make, och uppskattade nog Ukraina.
)