Padirac skrev 2025-01-13 20:55:56 följande:
För Putin är människoliv inte värt någonting alls. Ukraina har att välja på risken att skjutas i kriget eller på att torteras och mördas som det visat sig vara i Bucha och andra befriade områden om de går med på krig.
För Putin är fred lika med ett utrotandet av ukrainare. mördandet och dödandet tar inte slut förrän Putin förlorat eller besegrats.
Fantasier om att Putin skulle sluta fred med Ukraina är världsfrånvända önskedrömmar.
Jo, hans eget - och hans egen ställning
(Självfallet vill jag att Putin skall avsättas. Jag är i princip för ett helt demokratiskt Ryssland med en författning liknande något av de skandinaviska ländernas, med fria rättvisa val och parlamentarism och ett symboliskt statsöverhuvud av familjen Romanov, förslagsvis Maria Vladimirovna Romanov som erkänns av flertalet monarkistiska ryssar-men sannolikheten är nog relativt låg för ett sådant system, men det vore ett bra ideal som jag ser det.)
Bäst är om putte försvinner som jag ser det, men ser han tillräckligt stor risk att förlora makten och ev sitt eget liv kan även han tvingas till förhandling.