Inlägg från: Brallans |Visa alla inlägg
  • Brallans

40+ Gravid

Hej 

Jag blir 40 i år och vi har precis börjat försöka med ett syskon :)

• Brallans

Hur gör ni andra för att optimera chansen till en graviditet? 

Jag själv tempar bara, gjorde det förra gången med och tyckte det fungerade bra :) 

• Brallans
    MajaSv skrev 2022-03-03 12:24:24 följande:
    Jag har kört clearblue ägglossningstest samt folsyra, rosenrot och sist provade jag även bisolvon, har läst här i en tråd att bisolvon ska göra chanserna större eftersom att de tunnar ut slemhinnorna & de ska tydligen göra de lättare för spermierna att komma in till ägget, så tänkte ge de en chans en gång till 
    Okej, intressant det ska jag kika närmare på gällande Bisolvon. 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 13:23:32 följande:
    Jag har använt CB ägglossningstest bara för att veta när och om ÄL skett. Vi har sex dagligen så jag är inte rädd att missa ÄL, haha.  Skrattande  Vitaminer har jag ätit dagligen sen flera år tillbaka så har inte gjort några ändringar där. Har försökt dra ner på kaffet och slutat dricka alkohol sen jag tog ut spiralen.  Glad

wow dagligen de va inte dåligt ????,  vi kör också första försöket denna månaden men inte varje dag haha 

• Brallans
    Brallans skrev 2022-03-03 16:42:16 följande:

wow dagligen de va inte dåligt ????,  vi kör också första försöket denna månaden men inte varje dag haha 

skulle vara glad gubbe inte massa ???

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 16:48:27 följande:
    Haha, ja vi har alltid gjort det. Skrattande Ganska skönt att inte behöva fundera när ÄL är och om man haft sex tillräckligt nära. Blir det ingen befruktning nu så är det inte pga för lite sex iaf. Drömmer Tungan ute

Haha nej det behöver ni ju inte fundera på iaf Skrattande det är ju rätt skönt faktiskt, förra gången vi försökte var jag helt maniskt när jag höll på och tempade och körde äl test, ska försöka undvika det denna gång Cool 

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 19:29:03 följande:
    Man brukar tänka mycket sånt där som man inte ska göra den här gången, och ändå faller man dit. Idag fick jag hem en massa gravtest. Är så svårt att låta bli att testa när man har hemma. Drömmer

Ja jag misstänker att jag kommer följa min temp lika maniskt denna gång med Glad
    Ja det förstår jag, är du nära BIM? 

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-03 22:21:33 följande:
    Liiite osäker på när ÄL var men BIM borde vara 10-12/3 nångång. Så nästa vecka, då jäklar blir det spännande. När har ni andra BIM? Glad
    Jag trodde jag hade ÄL igår men idag är jag osäker då tempen inte gått upp idag men vi får se..

Spännande då är det ju "snart" :) 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-04 09:12:53 följande:
    Välkommen! Solig Det var lika för mig med mina barn, gick på första försöket, eller det var blir det så blir det. Men räknar med att det kommer ta tid nu. Hoppas dock att det går fort. Drömmer
    Brallans skrev 2022-03-04 08:53:07 följande:
    Jag trodde jag hade ÄL igår men idag är jag osäker då tempen inte gått upp idag men vi får se..

Spännande då är det ju "snart" :) 
    Ja det kliar i fingrarna att börja testa men vet ju att det är alldeles för tidigt. Tungan ute Igår tittade jag på babykläder på nätet. Har två pojkar sen innan och det skulle vara sååå roligt om man fick en dotter. Finns ju så sjukt fina kläder och det skulle vara så mysigt att köpa klänningar. Skrattande Men självklart skulle jag bli glad för en till son också. Hjärta
    Ja jag förstår att det kliar i fingrarna :) ja men man kan ju få önska iaf sen blir man ju glad oavsett, vi har en dotter sen tidigare så jag hoppas lite extra på en pojke, om vi ens lyckas denna gången dvs :) 
  • Brallans
    MariaNathalie skrev 2022-03-04 10:22:06 följande:

Godmorgon tjejer 
    idag gick tempen upp och igår hade jag äl smärtor  i magen, höfterna och ländryggen. Fick det när jag va på affären. Gick knappt att gå?.
    Så nu har man passerat dagen då något magiskt sker. 
    Känns så skönt när äl är klart. Och dagarna till bim ska räknas ner? Så spännande och pirrigt. 
    Jag känner mig så taggad och förväntansfull? 

ska bli kul och följas åt? 

mitt bim blir runt 16-17/3 <3

Ja jag känner likadant att det är skönt när ÄL passerat, har precis börjat tempa igen och detta blir första försöket och jag tror att vi kan ha missat att tajma ÄL bra men denna månaden får jag se det som grund för att se lite hur min tempkurva ligger..  tempade sist så ska bli kul och se om man kan dra några liknelser till sist :)
Svar på tråden 40+ Gravid