Inlägg från: Brallans |Visa alla inlägg
  • Brallans

40+ Gravid

Tempen gick upp imorse, BIM 17/18/3 enligt appen? det var tur jag lyssnade på kroppen och tempade för annars hade jag missat ÄL denna månad då den var beräknad enligt appen till söndag. 

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-06 08:57:54 följande:

God morgon tjejer! {#emotions_dlg.flower} Jag kunde inte låta bli att testa imorse. Är egentligen för tidigt, är på ÄL +7-9 bara. Har så många gravtest från testlagret hemma så tänkte att det gör inget om jag slösar. Är visserligen inga testa tidigt test men tyckte mig ana en svaaag skugga. Hoppas på att den är starkare om några dagar. Skrattande Hoppas ni haft en fin helg! Solig

Åh hejja hejja plusset... 

ÄL bekräftad för mig i fredags nu, men jag var igår med om en olycka så jag har fått utskrivet smärtstillande som jag ska ta så känns som en dålig miljö för att hoppas på ett plus denna månad. 

• Brallans
    MariaNathalie skrev 2022-03-07 10:36:34 följande:
    Oj nej 
    hur mår du? 
    hoppas det inte va Ngt allvarligt 
    stor kram 

Råka ramla så oturligt att jag fick frakturer på två revben, så sjukt klantigt... känns bara så tråkigt att få det nu när man inte vill äta massa smärtstillande men jag måste för att ens komma upp ur sängen haha 

• Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-07 12:36:58 följande:
    Åh nej, vad trist att höra! Rynkar på näsan Har du kollat upp läkemedlet på FASS då? Det kanske är något som är okej trots graviditet. 
    Ja nu är jag ju inte gravid men kände mer att ramla och åka in på akuten, inte få äta på 10 tim och äta narkotikaklassad medicin inte är den bästa uppladdningen precis när man har haft ÄL.. Haha rätt så helkass tajming helt enkelt :) Sen att man inte blir yngre var tydligt även igår då när man var runt 20 kunde ramla lite hur som helst och bara borsta av sig medans nu 39 år åker man in med misstänkt höftfraktur haha :) 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-07 14:06:22 följande:
    Nej precis, tänkte om du menade att du eventuellt blivit befruktad. Skrattande Ja, det är inte lätt att bli äldre, haha! 
    Ja det var precis det jag menade :) haha nej blev väldigt tydligt igår när jag hamnade med måååånga 80+ åringar i deras korridor då de var inne för liknande saker.. jaja jag var iaf för en gångs skull yngst där ;) 
  • Brallans
    Bella41 skrev 2022-03-07 13:49:42 följande:
    Hej!
    Jätterolig tråd Glad

Jag blir 42 i sommar och vi ska försöka med ett syskon till våra 3 älskade grabbar GladHjärta Jag ska börja testa med clearblue ägglossningstest, och jag äter multivitamin, cod liver oil, zink, magnesium och d-vitamin. Ska också börja med rosenrot och bisolvon.

Stackars dig Brallans, hoppas du kryar på dig snabbt!
    Kul med fler, jag har blivit ännu mer pepp nu när man får följa flera på vägen till bebis :) många av mina vänner i samma ålder är liksom redan klara och jag är helt ensam om längtan efter mer barn.
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-06 08:57:54 följande:

God morgon tjejer! {#emotions_dlg.flower} Jag kunde inte låta bli att testa imorse. Är egentligen för tidigt, är på ÄL +7-9 bara. Har så många gravtest från testlagret hemma så tänkte att det gör inget om jag slösar. Är visserligen inga testa tidigt test men tyckte mig ana en svaaag skugga. Hoppas på att den är starkare om några dagar. Skrattande Hoppas ni haft en fin helg! Solig

Hur går det har du testat något mer? 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-08 10:05:45 följande:
    Ja men det är så svagt streck så jag tror jag inbillar mig. Tungan ute Har BIM på lördag.. tror jag. Skrattande
    Åååh vad spännande, bara några dagar kvar till då :) 

Har du några känningar på att det kan vara pos förutom testen? 
  • Brallans
    Cinapuffen skrev 2022-03-09 15:10:16 följande:
    Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Har tagit gravtest som visar negativt men har BIM på lördag. Men igår kväll fick jag en fruktansvärd smärta i tjejmagen. Fick gå på toaletten och kämpade för att inte kräkas. Gjorde så ont att jag grät. Det höll i sig en stund och kom sedan i vågor i ca en kvart. Sedan dess har jag haft som en molande värk och stickningar i tjejmagen. Ingen blödning alls. Någon som känner igen detta? Obestämd Tycker även att brösten blivit mer ömma. 
    Aldrig varit med om det själv men skickar lite positiva kramar att det är ett gott tecken på graviditet! 
  • Brallans
    MariaNathalie skrev 2022-03-10 16:24:32 följande:

äl+ 7 nu. Seeeegt. Vill ju veta om någon har boat in sig nu. Ska försöka hålla mig å testa Tills onsdag. Har bim
    runt 16-17. 
    Får se om jag klarar å vänta 

Jag har äl+6 idag, förstår att det känns segt :) 
Svar på tråden 40+ Gravid