• Anonym (Oj då)

Min kompis man på dejtingsida!

Är nyfiken på att höra hur ni skulle ha gjort i min situation....

Jag är gift sedan lång tid tillbaka och kryddar upp mitt liv en smula genom att hänga på en dejtingsida för gifta. Inte för att jag egentligen vill träffa någon, utan mer för att det eggar mig lite att chatta med andra män. Självklart inget jag är stolt över, och inget som min man känner till, men jag tänker att det i slutändan gynnar honom eftersom det får mig mer sugen på sex.

Började chatta med en ny man häromdagen och det visade sig att vi bodde i samma förort, men ändå en bit ifrån varandra. Han var väldigt "på" i sin chatt och tydlig med att han ville att vi skulle ses och njuta av varandra. Vi är båda väldigt anonyma i våra profiler på dejtingsidan och han frågade efter en stund om vi skulle "byta bilder" med varandra (skicka foto). Jag bad honom börja och när han skickar sin bild inser jag att det är en kompis man. Jag blev helt ställd och visste inte vad jag skulle göra. Skickade ingen bild tillbaka och har inte svarat på hans senaste meddelande.

Hur skulle ni ha gjort? Berättat för er kompis? Berättat för honom att du vet vem han är? Bara låtit bli att svara? 
    Det är ingen nära kompis till mig, men vi ses ändå ganska ofta (tränar ihop). 

Jag känner mig rätt elak som inte har svarat honom. Antingen förstår han att jag känner igen honom eller så tror han att jag inte svarar för att han inte var tillräckligt snygg.... Om jag berättar för min kompis röjer jag ju samtidigt men egen lilla hemlighet... 

• Svar på tråden Min kompis man på dejtingsida!
  • Anonym (Oj då)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2022-03-10 10:54:11 följande:

Det är inget konstigt alls att man söker andra på nätet.
    Bara senaste dagarna har man sett kvinnor här som vill träffa andra män.

Livet är kort.

Jag tänker också så. Självklart tycker jag inte det är okej att aktivt söka upp andra män på en chattsida, jag vet att det är moraliskt fel. 

Däremot tänker jag att det troligen är vanligare än vad många tror eller vill kännas vid, att man i en längre relation söker "pirret" någon annanstans. I mitt fall handlar det om att jag älskar min man och vill njuta med honom, men vi tänder inte på varandra på samma sätt som förr (vi har varit tillsammans väldigt länge). Om jag då ser en snygg man på gymmet t.ex. som jag blir lite tänd på och tar med mig den kåtheten hem till min man - har jag varit otrogen då? Eller om jag ser en läcker sexscen i en film som får mig att gå igång - och sedan ligger med min man....? 

Jag ser givetvis en skillnad i att råka se en het snubbe i kön på ICA och fantisera lite, jämfört med att aktivt söka upp någon i en chatt. Men resultatet gynnar ju min man i slutändan. Och ja, för er som undrar, jag skulle tycka det var ok om min man chattade med andra kvinnor, så länge han inte träffade dem "på riktigt". Men det är ju min åsikt. 
  • Anonym (Korvspad)

Du ska så klart berätta för din kompis, och för din egen man.

• Anonym (Oj då)
    Anonym (EnglishBob) skrev 2022-03-10 10:54:54 följande:
    Det behöver du inte säga. Vi vet att det är värre.
    Förstår inte vad du menar? Varför är det han gör värre än vad jag gör? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Oj då) skrev 2022-03-10 10:52:48 följande:
    Absolut ingen. Har aldrig påstått det?
    Ja eftersom du undrar vad du ska göra apropå hans partner... Men din partner då? Varför ska hon veta men inte din? 

Skillnaden är...? 
  • Anonym (Oj då)
    Anonym (Korvspad) skrev 2022-03-10 11:00:50 följande:

Du ska så klart berätta för din kompis, och för din egen man.

Tack för svar, det var det jag önskade med min tråd. 
  • Anonym (Oj då)
    Anonym (Andreas) skrev 2022-03-10 11:04:51 följande:
    Ja eftersom du undrar vad du ska göra apropå hans partner... Men din partner då? Varför ska hon veta men inte din? 

Skillnaden är...? 
    Var bara nyfiken att höra hur andra skulle ha gjort. Jag har inte någonstans skrivit att jag tänker berätta för henne....
  • Anonym (lol)
    Anonym (Oj då) skrev 2022-03-10 11:05:56 följande:
    Tack för svar, det var det jag önskade med min tråd. 
    Så vad är poängen med din tråd?

Du vill veta vad andra skulle gjort... men kommer såklart aldrig någonsin berätta för din man för du har ju en hel arsenal med ursäkter för att rättfärdiga ditt agerande... som tex att "det gynnar alla".

Så när du fått andras åsikter, vad gör du med dem?
    Skriver ner dem i en lång lista som du sen använder som dasspapper?
  • Anonym (lol)
    Anonym (Oj då) skrev 2022-03-10 11:09:30 följande:
    Var bara nyfiken att höra hur andra skulle ha gjort. Jag har inte någonstans skrivit att jag tänker berätta för henne....
    Men snälla TS, folk är inte dumma i huvudet. De flesta klarar av att läsa mellan raderna Drömmer

Vad är det du fiskar efter?
    Få höra att både du och den andra snubben bara är livsnjutare och det ni gör är helt ok eller till och med jättebra för alla så det ska kännas bättre för dig att bedra din man och blunda för att den andra snubben bedrar din "kompis"?
  • Anonym (Andreas)

Du är bra naiv om du tror att du aldrig kommer bli upptäckt. Även om en för dig okänd snubbe skickar bild på sig är möjligheten stor att han faktiskt har full koll på vem du är när han ser dig . 

Karma vet du... 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Oj då) skrev 2022-03-10 11:09:30 följande:
    Inte? Det var ju det hela din trådstart handlar om. Du blev lite kissnödig av att du vet vem den här mannen är och jagar nån form av trumfkort att ta till om han nånstans skulle snoka upp din hemlighet så du liksom hinner före... Lite sandlåda här..   "jamen du då..".. 
Svar på tråden Min kompis man på dejtingsida!