Inlägg från: Anonym (bara fantasier) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara fantasier)

Om det var ok för din man/kvinna?

inspirerad av en annan tråd eftersom jag känner igen mig lite.
    innan jag träffade min sambo chattade jag regelbundet med en man. vi har bara träffats en gång på en kaffe men det blev inte mer. långdistans och när jag så sprang på min nuvarande sambo avslutade jag kontakten.

nu började jag fundera på om jag hade haft min sambos medgivande om jag då skulle välja att ta upp min chatt. lutar åt att det skulle varit spännande och kul. tror faktiskt också ganska ofarligt för jag är lycklig med min sambo. hade kunnat tänka mig att chatta lite om sambon inte samtycker.

hade du kunnat tänka dig en sån kontakt med nån? alltså bara om det var 'ofarligt' och inga tankar om att träffas.

har du nån sån person från ett tidigare liv som du skulle vilja ha kontakt med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-03-10 14:04
    om sambon inte misstycker ska det stå haha

• Svar på tråden Om det var ok för din man/kvinna?
    Ascendere skrev 2022-03-10 14:14:25 följande:

Vi män är inte dumma i huvudet, vi fattar ju att just det där "ofarliga men spännande" är det som triggar igång kvinnor. En bra strategi är att ta två steg fram och ett steg bakåt så att man hela tiden triggar kvinnan att ta sig lite längre ut ur sin komfortzon för att få den där dopaminkicken som hon så hett eftertraktar.
    Till slut hamnar man i ett läge där hon inte längre vare sig kan eller vill säga nej och man har sex. Efteråt säger hon "Det här trodde jag inte om mig själv" eller "det bara hände, det var inte planerat". 
    Kvinnor är väldigt bra på att planera undermedvetet och bara "råka" låta saker hända.

Med det sagt så är du oerhört respektlös mot din partner om du gör detta bakom hans rygg. 

läxa: läs ts igen. börja gärna med rubriken. "Om det var ok för din man/kvinna"
    hur är det att gå bakom hans rygg?

detta är ingen moralisk fråga utan en lite mer lättsam tanke.
    har funderat på att ta upp detta med sambon hemma. vi får se om det blir så.
    Anonym (Kik: Utanhamningar) skrev 2022-03-10 14:05:16 följande:
    Tror det är vanligt. Själv använder jag Kik ;) 
    är din partner ok med det?
    Ocdmänniska skrev 2022-03-10 14:08:22 följande:

Förstår inte riktigt meningen om det inte är så att ni var vänner. Har inget behov, dock försökte jag var vän med mitt ex när jag hade träffat min sambo, och han visste att jag hade kontakt med med ex. Har inte kontakt med han idag dock 

jag menar inte som vänner. då behöver man knappast fråga sambon hoppas jag.
    har lagt frågan i sexforum eftersom det är lite mer kittlande chattar jag funderat på. med tillägg att det är som krydda inte som ersättning för nåt jag saknar i relationen
    Anonym (M33) skrev 2022-03-10 15:12:28 följande:

Ts, vad är det med den mannen som du chattade med innan som gör att det är just honom du vill chatta med? hadendet funkat lika bra med någon annan? Känns lite personligt att sexchatta med en utvald liksom. Hänger du med? 

kan förstå tanken där.
    för min del skulle det kunna vara nån annan också, det är inte själva poängen här. att jag tänkte på min tidigare vän och chatt är att vi hade kul då (inte säkert det ff funkar eller att han ens skulle vara på). sen har jag lite svårt att tänka mig att börja leta efter nån ny som är på samma våglängd.
    om jag tar upp det med sambon så beror det ju på vad han säger också. efter vad vi pratat om ibland tror jag han går igång lite på idén. vi delar en del spännande fantasier med varandra när vi är på det humöret

Tackar för era svar och stänger ner tråden för egen del

det blev inte särskild mycket samtal utan mest en massa frågor och missförstånd att reda ut då folk varken läser ts eller det jag skriver i kommentarer.

tips till er alla här som oroar er över moraliska perspektiv är att LÄSA vad tråden handlar om och vad ts skriver först.

Rubriken säger "OM din partner är OK med att..". 
    jag har också svarat ytterligare en gång att jag inte är intresserad av att gå bakom min partners rygg. tvärtom så tror jag han kan gå igång på detta om jag skulle berätta för honom i efterhand. kanske skulle han vilja vara med och sitta bredvid nån gång.

svar till fråga på slutet. Nej, jag är inte intresserad av cam och se på nån kille som runkar. det är orden och fantasierna jag går igång på.

hade varit intressant att höra om det jag faktiskt frågade om i ts.
    om det är nån annan som har liknande intressen och hur ni hade hanterat det om det funkat i er relation. OBS! med samtycke och att er partner uppmuntrade till det. inte bakom nåns rygg.
    jag tror inte på att göra sånt om det beror på något man saknar i sin relation, då behöver man lösa det inom relationen först.

på samma sätt som vissa kan tända på att ta in en tredje person i sängen eller män som tänder på att frun ligger med andra så är mina idéer till för att krydda vårt redan bra sexliv

en gissning nu är att det kommer ytterligare svar utifrån denna kommentar där man inte läst det jag precis har skrivit. kan lätt slå vad en månadslön om det.
    tex. kommer någon in strax och fortsätter skriva att det jag pratar om är otrohet.

Ocdmänniska skrev 2022-03-11 11:54:46 följande:
    Fast problemet är när du säger att du tänker berätta i efterhand? Tror vi alla förstår och inte dömer att ett par kan ta in en tredje partner, men det du pratar om är ju att göra det först utan att han vet om det och det är då det blir fel. Du måste ju komma överens med din partner först om att du ska göra nått sånt så du vet att han är okej med det 
    haha, det tog bara ett par minuter för mig att vinna en månadslön.

var står det att jag tänker berätta i efterhand?
    du får 10 000:- om du kan hitta var jag sagt det.

för fjärde gången.
    I rubriken står det 'Om det var ok för din man/kvinna'

hur tror du man kan veta om det är ok eller inte?
    man måste givetvis fråga eller om det kommer upp naturligt.
    det är själva betydelsen av 'om det var ok för'.

hur kan du inte fatta det!?
    Fjäril kär skrev 2022-03-11 12:04:25 följande:
    Här skriver du exakt dom orden... Se det feta
    Anonym (bara fantasier) skrev 2022-03-11 11:59:52 följande:
    haha, det tog bara ett par minuter för mig att vinna en månadslön.

var står det att jag tänker berätta i efterhand?
    du får 10 000:- om du kan hitta var jag sagt det.

för fjärde gången.
    I rubriken står det 'Om det var ok för din man/kvinna'

hur tror du man kan veta om det är ok eller inte?
    man måste givetvis fråga eller om det kommer upp naturligt.
    det är själva betydelsen av 'om det var ok för'.

hur kan du inte fatta det!?
    läs hela stycket, inte bara ett urval.
    fortsättningen av meningen är att han kanske skulle vilja sitta bredvid nån gång och vara med.

att berätta i efterhand handlar ju om att jag återger samtalet, att det ingår i dealen. jag har skrivit i varje inlägg att jag inte är intresserad av att gå bakom hans rygg, tvärtom.
    en del av fantasin är att vi kan ha det gemensamt och att jag berättar om mina äventyr. 

om man inte förstår detta har man faktiskt allvarliga problem med läsförståelse
    lägger man sen ihop det med alla mina andra svar blir det rent löjligt
Svar på tråden Om det var ok för din man/kvinna?