Inlägg från: Anonym (E.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E.)

Ok med porr eller inte ok?

Jag (kvinna) tittar inte på porr, för det ger mig ingenting. Det lilla jag har sett, har snarare äcklat mig. 

När jag var ung var jag mer moralisk, och då hade jag nog blivit upprörd om jag kommit på min kille. Idag förstår jag att nästan alla män gör det här i smyg, så vill man ha en man (som har normala drifter överhuvudtaget), så får man nog acceptera det. Jag tycker dock att det ska skötas diskret. 

Förbjuda sin partner är nog ingen idé, för han kommer att göra det ändå. 

• Anonym (E.)
    Anonym (Nej) skrev 2022-03-12 15:23:57 följande:

Det stämmer inte att nästan alla män gör det i smyg. Alla män tittar inte på porr men många gör det. Dock är det nog vanligare bland singelmän att titta på porr men långt ifrån alla män tittar på det. Gör man det i smyg och ljuger om det är man ett svin mot sin partner. Att gå bakom ryggen på sin partner är aldrig okej, oavsett vad det gäller. Kan man inte vara ärliga mot varandra är det bättre att göra slut. Tillit är a och o. Om någon säger att denne inte tittar på porr så ska man också kunna lita på det. Utan tillit kan ett förhållande aldrig hålla i längden. Det ä förstås lätt att smyga med porr men kan man inte lita på sin partner är man nog i fel förhållande. Man kan ju smyga och smussla med allt möjligt egentligen. Man väljer att lita på varandra.

Det man kan göra är att man kan vara ärlig och öppen med att man inte vill att partnern tittar på porr och så för man en dialog om det. Kommer man fram till att man inte ska titta på porr så håller man den överenskommelsen, om man nu respekterar varandra och är en ärlig människa. Andra ljuger och går bakom ryggen men då gör de troligtvis det gällande andra saker också och då är man med helt fel människa. I sunda förhållanden är man ärliga.

Nu är du naiv. Både män och kvinnor smusslar med massa olika saker bakom sin partners rygg. Annars skulle nog folk inte stå ut i långa förhållanden. 

Sedan måste du också förstå, att det är skillnad på män och kvinnor. Detta med sex och porr är ett sådant stort område, som skiljer. ÄVEN om din man har lovat dig att låta bli porr, så är det troligen inget han bryr sig om att hålla, för ett sådant löfte till en kvinna betyder ingenting. "Kärringar har den åsikten, det hör till", typ. På samma sätt som kvinnor ofta är emot att män dricker sprit eller spelar poker. De gör det ändå. Och skojar om hur de lurar Regeringen därhemma, med sina manliga vänner.

Han kommer att smussla med porren inför dig, precis som han tidigare smusslade med den inför sin mor. Han älskar dig ändå (och förhoppningsvis sin mor! )
  • Anonym (E.)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-12 16:50:58 följande:
    Det är inte att smussla bakom någons rygg för att man inte redovisar hur man går tillväga när man onanerar. Att kräva det är lika sjukt som att inte låta sin partner skita med toalettdörren stängd.  
    Håller med. Vissa saker är helt enkelt så privata, att man inte är skyldig att redogöra för dem ens för sin partner. Det är tur att det inte finns någon tankeläsningsmaskin ännu, för då skulle dessa kvinnor kräva att få använda en sådan på sin man också! :)
Svar på tråden Ok med porr eller inte ok?