Ok med porr eller inte ok?
Är det ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Vad tycker du?
Och vad gör man om man är oense i frågan?
Är det ok eller inte ok att titta på porr om man är i ett förhållande? Vad tycker du?
Och vad gör man om man är oense i frågan?
Har sett den där skinnhissen åka upp och ner så många gånger att jag inte längre reagerar på det.
Inga problem. Jag äger inte min sambo.
Jag anser inte heller att krav hör hemma i en sund relation, eftersom det borde ligga i bådas intesse att trivas ihop.
Den dagen krav börjar uttalas, är det tecken på obalans i relationen.
Jag tittar inte på porr av två anledningar, dels att det är ointressant och dels att det i förlängningen gör att jag tappar åtrå till det jag faktiskt har.
Mina två kvinnor bestämmer jag över, de varken vill eller får titta.
När jag var runt 20 och min man tittade, då gillade jag de inte. Förbjöd dock inte honom bara sa att jag inte tyckte om det. Men nu tittar vi gärna ihop också. Jag kan även titta lite själv, de tror jag han gör också.
När jag var runt 20 och min man tittade, då gillade jag de inte. Förbjöd dock inte honom bara sa att jag inte tyckte om det. Men nu tittar vi gärna ihop också. Jag kan även titta lite själv, de tror jag han gör också.
Men vem är du att bestämma eller kräva att någon annan inte ska röka? Det är den personens val, oavsett hur dåligt det än är för hälsan. Har du åsikter om den personens val så är du sjukligt svartsjuk och osäker.. eller hur var det nu?
Min jämförelse handlar inte om hälsorisker, det handlar om att det tydligen är sjukligt svartsjukt att ha vissa krav på sin partner eller förväntningar/åsikter i ett förhållande. Jag vet inget par där man inte har överenskommelser, förväntningar eller åsikter. Dessa överenskommelser, förväntningar och åsikter skiljer sig givetvis åt från par till par och det är på inget sätt sjukare att säga att man inte är okej med att ha en partner som tittar på porr än vad det är att säga att man inte är okej med att ha en partner som röker, till exempel. Vissa vill inte vara tillsammans med folk som är överviktiga för att de inte tänder på överviktiga människor. Det är deras val. Vissa vill inte vara tillsammans med Sverigedemokrater, vissa vill inte vara tillsammans med folk som flirtar med andra och så vidare.
Att direkt dra kortet att man är sjukligt svartsjuk, bara för att man har andra preferenser och åsikter än en själv, blir bara barnsligt. För mig och många andra är det helt självklart att man inte vill ha en porrtittande partner. För oss är det lika självklart som att man inte vill ha en partner som flirtar med andra. Det funkar inte om man inte har samma syn på förhållandet, precis som det inte heller funkar om den ena vill umgås jätteofta medan den andra behöver mycket egen tid.
Om porr är något väldigt viktigt för en människa, som man absolut inte kan släppa (rockmusik är inte samma sak eftersom man då inte onanerar till nakna människor) så ska man inte vara med mig. Jag vill ändå inte vara med en person som är helt fast i porren.
Att inte kunna acceptera andra människors åsikter är däremot något som är sjukt.